صدور بیش از 3300 کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع‌دستی گلستان در 3 سال اخیر

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از صدور بیش از 3300 کارت شناسایی برای هنرمندان و شاغلان صنایع‌دستی استان از سال 96 تاکنون خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی امروز پنجشنبه 21 آذر 98 گفت: «با کمترین سرمایه‌گذاری در بخش صنایع‌دستی می‌توان بیشترین ظرفیت اشتغال را ایجاد کرد. به این منظور برای حمایت از تولیدات صنایع‌دستی از سال 96 تاکنون 3345 كارت شناسايی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی شامل زیورآلات ترکمن، نقاشی روی پارچه، زیورآلات سنتی، نمدمالی سنتی و... به هنرمندان اعطا شد.»

او با تشریح آمار مجوزهای صنایع‌دستی در سه سال اخیر خاطرنشان کرد: «در این مدت تعداد 3089 پروانه تولید انفرادی، 31 پروانه تولید کارگاهی و 1587 مجوز مشاغل خانگی برای هنرمندان استان صادر شده است.»

معاون صنایع دستی گلستان اضافه کرد: «متقاضیان دریافت کارت شناسایی می‌توانند از طریق سامانه my.mcth.ir تقاضای خود را ثبت کنند، کارشناسان پس از بررسی مدارک و بازدید از محل کار هنرمند این کارت را صادر می‌کنند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398092127

برچسب‌ها