نشست تشکل‌های گردشگری با مدیرکل استان گیلان

نشست تشکل‌های گردشگری گیلان با مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با هدف تقویت هم‌اندیشی و تعامل هرچه بیشتر عصر چهارشنبه 20 آذر 98  برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، جواد عباسی نماینده تشکل‌ها در این نشست به بیان برخی از مشکلات و دغدغه های هتلداران و فعالان عرصه گردشگری پرداخت و راهکارهایی برای حل این مشکلات مطرح کرد.

در ادامه اين نشست نيز هر يک از رؤسای تشکل‌های گردشگری نظرات و درخواست‌های خود را بيان کردند که استاندارد‌سازی واحد‌های پذیرایی و گردشگری، مشکلات ساخت و ساز، جذب و ورود گردشگر خارجی، تشکیل اتاق فکر گردشگری، برخی سازوکارهای پیچیده اداری، مشکلات حقوقی و... از جمله اين موارد بود.

شهرود امیرانتخابی مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان نیز در این نشست تاکید کرد: «اولویت توسعه گردشگری استان جذب گردشگر خارجی است و تنها با ورود گردشگر خارجی به استان شاهد تحول چشمگیر صنعت گردشگری و رونق اقتصادی استان خواهیم بود.»

او افزود: «۱۰۵هتل، ۳۳ هتل‌آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمان‌پذیر، 1688 مسافرخانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، 74 اقامتگاه بوم‌گردی، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان وجود دارد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398092211

برچسب‌ها