به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان، ظهر امروز 27 آذر 98، هفدهمین نشست تخصصی بستهبندی و راهکارهای تجاریسازی صنایعدستی با حضور صنعتگران، استادکاران برجسته صنایعدستی و طراحان در زنجان برگزار شد.
در این نشست معاون صنایعدستی زنجان در خصوص بستهبندی صنایعدستی گفت: «بسته بندی حلقه مفقوده بازاریابی صنایع دستی که با ضعف آن امکان رقابت محصول در بازار هدف پایین میآید.»
سیدذکریا هاشمی امیری ادامه داد: «بستهبندی به عنوان شناسنامه محصول میتواند عمل کند علاوه از محافظت از آن در جریان فروش در بحث بازاریابی محصول نیز بسیار موثر است که ما در زمینه بستهبندی چاروق تجربه موفقی را در استان داشتیم.»
او با اشاره به کثرت فروشگاههای صنایعدستی در مرکز شهر، گفت: «وجود 450 فروشگاه صنایعدستی در بهترین نقطه شهر حاکی از رونق بازار صنایع دستی در استان زنجان است.»
امیری با اشاره به اینکه زنجان بزرگترین تولیدکننده صنایعدستی فلزی در کشور است، اظهار کرد: «طی چند روز آینده ما میزبان ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی به منظور بررسی زنجان برای ثبت به عنوان شهر جهانی ملیله خواهیم بود.»
همچنین عباس قنبری، مدرس هفدهمین دوره بستهبندی و راهکارهای تجاری سازی صنایعدستی عنوان کرد: «ما زمانی میتوانیم در عرضه محصولات خود موفق شویم که بر اساس یک مدل خاص حرکت کنیم باید با برنامهریزی سهم خود از بازار را محاسبه کرده و پس از آن هدفگذاری برای آینده را انجام دهیم.»
انتهای پیام/