برگزاری آیین شب یلدا در بوم‌گردی شهرستان آزادشهر

آیین گرامی‌داشت شب یلدا در اقامتگاه بوم‌گردی روستای کوهمیان آزادشهر با حضور فرماندار شهرستان، مدیران و جمعی از هنرمندان شهرستان باهدف حفظ آداب‌ورسوم یلدا برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، جمعه 29 آذر 98 آیین گرامی‌داشت شب یلدا در اقامتگاه بوم‌گردی کلبه یاران روستای کوهمیان با حضور  سیدرسول حسینی فرماندار آزادشهر، علیرضا حصارنوی مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و جمعی از مدیران و هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان برگزار شد.

چیدمان سنتی آیین‌های شب یلدا، اجرای مسابقات بومی و محلی توسط هنرمندان، نمایشگاه صنایع‌دستی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، حکایت‌خوانی و شعرخوانی، حافظ‌خوانی، موسیقی زنده ازجمله برنامه‌های این مراسم بود.

سیدرسول حسینی فرماندار شهرستان آزادشهر در این مراسم هدف از برگزاری جشن شب یلدا را علاوه بر تقویت شورونشاط اجتماعی، زنده نگاه‌داشتن آداب‌ورسوم این شهرستان بیان کرد.

علیرضا حصارنوی مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آزادشهر با اشاره به اینکه از دیرباز در خانه‌های ایرانیان برای جشن گرفتن این شب سفره‌ای پهن می‌شود که به آن سفره یلدا یا چله می‌گویند، گفت: «یلدا به‌عنوان یکی از مراسم آیینی در این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید همه برای حفظ و حراست از آن تلاش کنیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398093064

برچسب‌ها