دکتر روحانی: سریع‌ترین راه برای اشتغال جوانان ما گردشگری است

رئیس‌جمهوری در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری، آب‌درمانی، هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، سامان‌دهی بناهای تاریخی، عملیات اجرایی مراکز اقامتی این استان که از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد، گفت: «از تلاش‌های دکتر مونسان برای افتتاح این پروژه‌ها قدردانی می‌کنم. وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همه مردم کشور در بخش گردشگری نقش مهمی ایفا می‌کنند.»

به‌گزارش میراث‌آریا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری و افتتاح هم‌زمان پروژه‌های اقتصادی و زیربنایی استان اردبیل از طریق ویدئوکنفرانس دستور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۸۰ عنوان پروژه زیربنایی و اقتصادی در این استان را با اعتباری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای بیش از ۲۵ هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم، صادر کرد. افتتاح پل معلق هیر شامل ۲۱۶ متر پل، دو دستگاه زیپلاین و مرکز فروش صنایع‌دستی، افتتاح محوطه گردشگری قصر چوبی ازناو، افتتاح فاز اول مجموعه آب‌درمانی و اقامتی شرکت گردشگری سلطان آب‌های جهان، افتتاح ۵ واحد هتل و اقامتگاه بوم‌گردی، افتتاح طرح‌های احیا، مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی و گردشگری شامل احیای دروازه عالی‌قاپو، مرمت پایگاه جهانی شیخ صفی، سامان‌دهی بقعه شیخ کلخوران، ساماندهی محوطه باستانی شهریری، مرمت دو خانه تاریخی و احیای غارهای دستکند و ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی، آغاز عملیات اجرایی محوطه گردشگری شرکت بهشت خاطره، آغاز عملیات اجرایی سه هتل و مرکز اقامتی، آغاز عملیات اجرایی منطقه نمونه گردشگری سولان، آغاز عملیات اجرایی تعداد ۵ طرح مرکز تفریحی، سرگرمی، پذیرایی و گردشگری در حوزه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از جمله پروژه‌هایی بود که با دستور رئیس‌جمهوری افتتاح  یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

رئیس‌جمهوری در آیین افتتاح این پروژه‌ها از طریق ویدئوکنفرانس گفت: «بخش خصوصی بیشترین نقش را در توسعه گردشگری دارد و نزدیک‌ترین راه برای رفع مسئله اشتغال، گردشگری است.»

او افزود: «همه تولیدات و همه صنایع برای ما ضروری است و باید آن‌ها را دنبال کنیم، اما سریع‌ترین راه برای اشتغال جوانان ما گردشگری است و این استان استعداد خوبی برای گردشگری دارد. خوشحال هستم به‌دلیل پروژه‌هایی که امروز در این استان افتتاح و عملیات اجرایی آن  برای طرح‌هایی که در آینده مدنظر است آغاز می‌شود.»

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: «این استان سرشار از ثروت بوده و دارای طبیعت خوب است و در جایگاه مهم مرزی با کشور دوست، جمهوری آذربایجان قرار دارد. در دولت یازدهم و دوازدهم رابطه گرم و صمیمانه با این دولت داریم طرح‌های خوبی با مشارکت هم داریم انجام می‌دهیم. چند طرح بزرگ نیز پیش رو داریم و امیدواریم به سرانجام برسد.»

انتهای پیام/

کد خبر 139810112

برچسب‌ها