2 اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان جنوبی افتتاح شد

اقامتگاه بوم‌گردی رباط خوشاب شهرستان فردوس و اقامتگاه بوم‌گردی سرای ناظر روستای هریوند شهرستان سربیشه با حضور معاون گردشگری کشور افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، ولی تیموری معاون گردشگری کشور در مراسم افتتاح این دو اقامتگاه با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری گفت: «در حال حاضر ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از روش‌های مؤثر در جذب بیشتر گردشگراست و این اقامتگاه با توجه به شرایط محیطی که دارد می‌تواند کمک شایسته‌ای به جذب گردشگر و همچنین در ایجاد درآمد برای افراد محلی روستاها مؤثر باشد.»

معاون گردشگری کشور در مراسم افتتاح این اقامتگاه از اقدامات اداره شهرستان در حوزه گردشگری تشکر و خواستار حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران این حوزه شد و بر رفع مشکلات سرمایه‌گذاران تأکید کرد.

اقامتگاه بوم‌گردی سرای ناظر روستای هریوند شهرستان سربیشه با حجم سرمایه‌گذاری 45‌میلیارد ریال در زمینی به مساحت 2500 مترمربع و زیربنای 650 مترمربع از بزرگ‌ترین و مجهزترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی شرق ایران است.

این اقامتگاه که در محور مواصلاتی روستای شگفت‌انگیز چنشت و مزار کاهی که یکی از مقاصد مهم گردشگری استان است قرار گرفته و باعث ایجاد اشتغال برای 10 نفر از اهالی روستا شده است.

اقامتگاه بوم‌گردی رباط خوشاب شهرستان فردوس نیز با میزان سرمایه‌گذاری ۱۲میلیارد ریال، دارای ۱۶ اتاق با ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر در روز و فضای رستوران سنتی   آماده خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران است.

انتهای پیام/

کد خبر 1398101146

برچسب‌ها