آیین رونمایی از کتاب عکس «شهر من اسفراین» برگزار می‌شود

کتاب مجموعه عکس‌های عکاس اسفراینی با عنوان «شهر من اسفراین» با هدف معرفی مناطق دیدنی و ظرفیت‌های گردشگری، بناهای تاریخی، سوغات، صنایع‌دستی و معرفی فرهنگ اقوام این شهرستان رونمایی می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، این کتاب جلوه‌گاه 250 عکس از زیبایی‌های شهرستان اسفراین است که آیین رونمایی آن روز پنجشنبه 26 دی‌ماه 98 برگزار می‌شود.

کتاب مجموعه عکس «شهر من اسفراین» با همت جواد حسن‌پور، عکاس اسفراینی و با دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسیده است.

شهرستان اسفراین در جنوب شرقی استان خراسان شمالی قرار گرفته و از شمال به شهرستان‌های بجنورد و شیروان، از شمال شرقی به شهرستان فاروج، از غرب به شهرستان جاجرم و از جنوب و جنوب شرقی به استان خراسان رضوی محدود می‌شود.

ارگ بلقیس ازجمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اسفراین در 3 کیلومتری جنوب این شهر واقع‌شده که از سده‌های نخستین اسلام شکل‌گرفته و تا پایان دوره صفوی و اوایل قاجار زندگی در آن جریان داشته و به عبارتی بیش از هزار سال تاریخ اسفراین را در دل خود جای داده است.

آرامگاه شیخ آذری، مقبره باباقدرت، قلعه صعلوک، آرامگاه رشیدالدین محمد بیدوازی، منطقه نمونه گردشگری میلانلو، منطقه نمونه گردشگری و سد بیدواز، منطقه نمونه و روستای هدف گردشگری رویین از دیگر جاذبه‌های شهرستان اسفراین به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر 1398102431

برچسب‌ها