تصویب طرح حفاظت و سامان‌دهی بافت پیرامون بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

جلسه شورای تخصصی پایگاه‌ها با موضوع طرح حفاظت و سامان‌دهی بافت پیرامون بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی با حضور اعضای شورا صبح امروز سه‌شنبه 24 دی 98 در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، فرهاد عزیزی مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های جهانی گفت: «تا کنون حدود 10 جلسه کارشناسی و چهار جلسه شورای تخصصی در خصوص این طرح برگزار شده است و کلیات آن 31 شهریور 98 با حضور معاون میراث‌فرهنگی کشور به تصویب رسید.»

او افزود: «در این جلسه مواردی که قرار بود توسط مشاور اصلاح شود مطرح و مقرر شد چندین اصلاحیه مانند اجرای نماهای ساختمان به شکل ساده و خنثی، مطالعات باستان‌شناسی قبل و حین انجام پروژه، حذف سازه‌های سبکی که به شکل سایبان‌های چادری در میدان ساعت در نظر گرفته شده است. همچنین طرح کاربری فضاهای جدید در محور شهیدگاه باید کارکرد مسکونی داشته باشد.»

عزیزی تصریح کرد: «این طرح توسط اعضای شورای تخصصی به تصویب رسید و پس از اصلاح این موارد توسط مشاور، برای اجرا به استان ابلاغ می‌شود. همچنین کمیته راهبردی هدایت و نظارت بر اجرای طرح به نمایندگی شورای تخصصی پایگاه‌‌ها تشکیل می‌شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 139810245

برچسب‌ها