نشست آموزشی اعضای هیئت رسیدگی به تخلفات اداری برگزار شد

نشست آموزشی اعضای هیئت رسیدگی به تخلفات اداری اول بهمن 98 در سالن فجر وزرات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «تنها یک هیئت تجدیدنظر در وزارتخانه داشتیم و مواردی که نیاز بود به هیئت‌های هم‌عرض برود، مجبور بودیم به دستگاه‌های دیگر ارجاع دهیم به این دلیل موضوع را با دکتر مونسان مطرح کردیم و هیئت دوم تجدیدنظر تشکیل شد تا از این به بعد موضوعات در خود وزارتخانه رفع و جمع‌بندی شود.»

محمد خیاطیان افزود: «این هیئت با حضور اعضای جدید از معاونت‌های مختلف وزارتخانه تشکیل‌شده است تا موارد تخلفات احتمالی موردبررسی قرار گیرد.»

او تصریح کرد: «در هیئت تجدیدنظر قبلی فردی از معاونت میراث‌فرهنگی نداشتیم، سعی کردیم در این هیئت از حوزه‌های دیگر نیز حضور داشته باشند. امیدواریم با برگزاری این جلسات آموزشی بتوانیم با عدالت و صداقت موضوعات مطرح ‌شده در این هیئت‌ها را رسیدگی کنیم.»

معاون توسعه مدیریت بیان کرد: «از اعضای هیئت انتظار داریم بر قوانین و مقرراتی که در این هیئت‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، تسلط کامل داشته باشند و اطلاعات حقوقی خود را در خصوص تخلفات، قوانین و مقررات افزایش دهند. البته در ترکیب این هیئت‌ها، فرد حقوقی نیز وجود دارد.»

او اظهار کرد: «انتظار اصلی ما از هیئت‌ها این است اگر مسائل و موضوعاتی در وزارتخانه وجود دارد به رفع آن کمک کنند تا نسخه درمانی برای آن داشته باشیم. اعضا باید مشکلات را احصا و بر روی آن تحلیل کنند در حقیقت باید نقاط ضعف خودمان را اصلاح کنیم.»

خیاطیان تاکید کرد: «همه اهداف ما در این هیئت‌ها اصلاحی است و برای تحقق این موضوع باید تحلیل‌گر خوبی باشیم و بتوانیم تخلفات و مشکلات را احصا کنیم، همچنین اگر نیازی به اصلاح دستورالعمل و تدوین آیین‌نامه باشد این کار را انجام دهیم. بسیاری از تخلفاتی که برخی کارکنان و مدیران انجام می‌دهند به دلیل جهل از قوانین و مقررات است.»

انتهای پیام/

کد خبر 139811011

برچسب‌ها