جلسه ستاد تبلیغات فضای مجازی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد

نشست ویدئوکنفرانس ستاد تبلیغات فضای مجازی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح امروز یکم بهمن 98 در محل مرکز روابط‌عمومی وزارت برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در این  نشست که با حضور نمایندگان استان‌های مختلف برگزار شد، آرمین سلیمانی، مسئول ستاد فضای مجازی با تأکید بر ارزیابی روابط‌عمومی استان‌ها از حضورشان در فضای مجازی گفت: «در هر استان دو نفر برای ستاد فضای مجازی تعیین شده‌اند که باید فعالیت جدی و مستمر در این فضا داشته باشند. در حوزه فضای رسانه‌ای روابط‌عمومی‌ها لزوم ارتقای بیشتر احساس می‌شود و باید اتاق فرمان عملیات فضای مجازی در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طراحی شود.»

در ادامه این نشست، معاون روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه این ویدئوکنفرانس‌ها قرار است به‌صورت هفتگی برگزار شوند، اظهار کرد: «حضور مدیران روابط‌عمومی اداره‌کل استان‌ها در این جلسات الزامی است. چون این جلسات علاوه بر جنبه آموزشی جنبه سیاست‌گذاری هم دارند. این حضور و فعالیت در ویدئوکنفرانس‌ها و فضای مجازی در ارزیابی عملکرد استان‌ها نیز لحاظ خواهد شد.»

محمدامین صانعی، از استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان رضوی ازجمله استان‌هایی نام برد که در سه ماه گذشته توانسته‌اند خود را با سیاست‌های روابط‌عمومی مرکز وفق دهند. او اظهار امیدواری کرد که بقیه استان‌ها هم بتوانند به این روند رشد بپیوندند.

در ادامه این ویدئوکنفرانس، سعید محمودی ازناوه، معاون فرهنگی مرکز روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های این بخش پرداخت و گفت: «شوراهای ما در سطح وزارتخانه در حال فعال شدن هستند که در این زمینه شورای عکس و فیلم نیز خواهیم داشت. مجوزهای بومی برای فعالیت‌های فرهنگی در استان‌ها را می‌توانید صادر کنید ولی اگر از تهران مراجعه داشتید حتماً برای مجوز با مرکز در ارتباط باشید.»

سردبیر خبرگزاری میراث‌آریا نیز در ادامه این نشست به نحوه ارزیابی کمی و کیفی اخبار ارسال‌شده از سوی استان‌ها اشاره کرد و گفت: «اکنون به استاندارد معقولی در حوزه کمیت اخبار ارسالی در بیشتر استان‌ها رسیده‌ایم و به‌تدریج باید کیفیت اخبار را پررنگ‌تر کنیم.»

یاسین محمدی، در ادامه بر رعایت اصول ویرایشی و خبری در نگارش اخبار و کیفیت عکس‌های ارسالی از سوی استان‌ها تأکید کرد و افزود: «از ماه گذشته آیتم‌های گزارش، گفت‌وگو و یادداشت نیز به ارزیابی‌ها اضافه شده است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398110123

برچسب‌ها