بازدید مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از نمایشگاه صنایع‌دستی روستایی خمین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در سفر به شهرستان خمین از نمایشگاه صنایع‌دستی روستایی در این شهرستان بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، علیرضا ایزدی 30 دی 98 در سفر به شهرستان خمین به بررسی ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پرداخت و با مسئولان این شهرستان درباره برنامه‌های مرتبط با این اداره‌کل گفت‌و‌گو کرد.

او همچنین به همراه رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان خمین از نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی روستایی در این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک با تعدادی از هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی گفت‌و‌گو کرد و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین در حاشیه این بازدید گفت: «این نمایشگاه صنایع‌دستی به صورت دائمی است و سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است. در این نمایشگاه برای چهار نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده و بیشتر در رشته‌های منبت و معرق و پیکره‌تراشی فعالیت دارند.»

او همچنین به حمایت‌های این اداره از هنرمندان صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: «با تخصیص اعتبار 800میلیون ریال پرداخت تسهیلات در رشته‌های مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان خمین تاکنون با تشکیل پرونده برای هفت نفر از هنرمندان شهرستان و صدور مجوز مشاغل خانگی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی و اداره‌کل کار ورفاه اجتماعی، افراد برای دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت به بانک‌های عامل معرفی شدند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398110128

برچسب‌ها