ضوابط اختصاصی بافت تاریخی ارومیه تدوین می‌شود

مطالعات مربوط به تدوین ضوابط اختصاصی بافت تاریخی شهر ارومیه، در جلسه کمیته فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان­ غربی مورد بررسی قرار گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان­ غربی، مطالعات مربوط به تهیه و تدوین ضوابط اختصاصی بافت تاریخی شهر ارومیه که درسال­ جاری توسط یک شرکت مشاور برای این اداره‌کل  انجام شده است، سه‌شنبه 1 بهمن 98 در جلسه کمیته فنی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست فنی، کارشناسان و نمایندگان شهرداری، دفتر فنی استانداری آذربایجان­غربی و اداره‌کل راه و شهرسازی حضور داشتند و ضمن بررسی طرح، نظرات خود را ارائه دادند.

با توجه به اینکه کلیت طرح مورد اقبال اعضا قرار گرفت، مقرر شد برخی نظرات اصلاحی، توسط شرکت مشاور درنظر گرفته شود تا شکل نهایی آن پس از بررسی مجدد در اواخر بهمن ماه جاری، به تصویب برسد.

مرحله اول طرح مطالعه بافت تاریخی ارومیه، سال 96 انجام شده و با تصویب نهایی مرحله دوم آن (ضوابط اختصاصی)، عملیات احیا و مرمت کالبد و آثار تاریخی محدوده بافت، به شکل جدی­تر و فراگیرتر در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1398110219

برچسب‌ها