مشعل گردهمایی راهنمایان گردشگری در جاذبه‌های آزادشهر

مشعل سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری به میزبانی استان گلستان امروز مسیر جاذبه‌های شهرستان آزادشهر را پیمود و مورد استقبال مسئولان این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، پیمایش جاذبه‌های گردشگری گلستان به مناسبت میزبانی این استان از گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در اسفندماه و با هدف معرفی این رویداد مهم در سطح استان از 19 دی آغاز شد و سه‌شنبه 1 بهمن‌ماه مشعل این گردهمایی میهمان شهرستان آزادشهر بود.

تاج‌دردی قره‌جه راهنمای گردشگری استان گلستان در این مرحله از پیمایش از جاذبه‌های شهرستان آزادشهر نظیر موزه مردم‌شناسی و روستای مرزبن عبور کرد.

مشعل این پیمایش در شهرستان آزادشهر مورد استقبال عزیزه امامی سرپرست معاونت توسعه و پشتیبانی استانداری گلستان، سید رسول حسینی فرماندار آزادشهر، احسان گوهری‌راد مدیرکل آموزش‌وپرورش ، علیرضا حصارنوی مدیرمیراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان، بخشدار مرکزی، رئیس آموزش‌وپرورش، اعضای شورای شهر و جمعی دیگر از مقامات و مسئولین و فعالین گردشگری آزادشهر قرار گرفت.

عزیزه امامی سرپرست معاونت توسعه و پشتیبانی استانداری گلستان ظرفیت‌های گردشگری موجود در استان را از سرمایه‌های منحصربه‌فرد دانست و گفت: «شناسایی، طبقه‌بندی و برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری در شناساندن جاذبه‌های توریستی به مردم کشور، دارای اهمیت بالایی است و راهی جز برنامه‌ریزی برای رسیدن به این هدف نداریم.»

او در ادامه از تمامی راهنمایان گردشگری کشور و علاقه‌مندان به بازدید از جاذبه‌های استان گلستان دعوت کرد.

سید رسول حسینی نیز در مراسم استقبال از مشعل گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور ضمن تاکید بر تاثیر گردشگری بر کارآفرینی و رونق اقتصاد شهرستان، گفت: «شهرستان آزادشهر جاذبه‌های طبیعی، روستاهای توریست پذیر، آثار تاریخی فراوانی دارد و حضور راهنمایان گردشگری در این شهرستان موجب معرفی هر چه بیشتر این ظرفیت‌ها خواهد شد.»

پیمایش جاذبه‌های استان گلستان در مسیر 80 جاذبه تاریخی، طبیعی و فرهنگی در 14 شهرستان به طول حدود 400 کیلومتر صورت می‌گیرد.

ابتدا و انتهای مسیرهای پیش‌بینی‌شده در این پیمایش جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی شهرستان‌های استان است و در طول این مسیرها جاذبه‌های شهرستان توسط کمیته تولید محتوای این رویداد ملی معرفی می‌شود.

مسیر بعدی این پیمایش، جاذبه‌های گردشگری شهرستان گنبدکاووس خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 139811028

برچسب‌ها