پیام تبریک دکتر مونسان به مناسبت آغاز سال نوی چینی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پیامی آغاز سال نوی چینی را به ملت و دولت چین و سایر کشورهایی که این آیین را گرامی می‌دارند تبریک گفت.

به‌گزارش میراث‌آریا، در پیام دکتر علی‌اصغر مونسان به این مناسبت آمده است:

«چرخش فصول و گردش ایام، عیدی دیگر را برای مردمانی از مشرق‌زمین رقم زد تا در جهانی که آماج حوادث و اقدامات ضد بشری و تحرکات ضد فرهنگی برخی قدرت‌طلبان است، بار دیگر نسیم دوستی و محبت موجب پیوند میلیون‌ها انسان شود.

سال نوی چینی فرارسید تا یک‌چهارم ساکنان کره مسکون در سرزمین کهن چین، هنگ‌کنگ، تایوان، سنگاپور، کره جنوبی و شهرهایی از دیگر کشورهای آسیای شرقی، آیین‌های متنوع و زیبایی از میراث ناملموس را به نمایش بگذارند و در سایه سنن قدیمی، همدلی و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را جلوه‌ای دوباره ببخشند.

برگزاری مراسم سال نوی چینی که به‌واسطه تبادلات دیرینه فرهنگی میان دو کشور دوست ایران و چین شباهت‌های بسیاری نیز به آیین‌های سال نو در کشورمان دارد، فرصتی برای زدودن غبار از خانه‌‌ها و دل‌ها، تزیین شهرها و محله‌ها، هدیه دادن به یکدیگر و سپری کردن روزهای آغازین سال نو در کنار خانواده است.

آغاز سال نو را به دولتمردان و مردمانِ سرزنده و سخت‌کوش جمهوری خلق چین و مللی که این آیین کهن را گرامی می‌دارند، به ویژه به گردشگران چینی که این روزها میهمان کشورمان هستند، صمیمانه تبریک می‌گویم و با امید به سالی سرشار از کار و تلاش توام با آرامش و آسایش، روزهایی پربار از تعاملات و همکاری‌های مبتنی بر صلح و دوستی میان ایران و دیگر کهن دیاران شرق باستانی آرزومندم.»

انتهای پیام/

کد خبر 139811041

برچسب‌ها