امکان حضور کشورهای خارجی در جشنواره صنایع‌دستی فجر فراهم شود

هنرمند پیشکسوت خاتم‌کاری اصفهان گفت: «‌مردم ما با صنایع‌دستی ایران کم و بیش آشنایی دارند، ای کاش فرصتی فراهم می‌شد تا از کشورهای خارجی بتوانند در این جشنواره حضور یابند و با این هنرها از نزدیک آشنا شوند.»

اصغر معمار که بیش از 65 سال سابقه فعالیت هنری در رشته خاتم‌کاری اصفهان را دارد، با حضور در چهارمین جشنواره صنایع‌دستی فجر به خبرنگار میراث‌آریا گفت: «‌باید از افرادی به این نمایشگاه‌ها دعوت کنیم که آشنایی و اطلاعات کمتری از این هنرها دارند تا بتوانند آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرند.»

این هنرمند خاتم کار با اشاره وضعیت صادرات صنایع‌دستی تصریح کرد: «امیدوارم وضعیت صادرات صنایع‌دستی دوباره روبه‌‌راه و آثار هنرمندان به کشورهای دیگر صادر شود. این کار باعث دلگرمی هنرمندان می‌شود و آنها را به ادامه کار تشویق می‌کند. همچنین صادرات می‌تواند به رشد اقتصادی هنرمندان صنایع‌دستی بسیار کمک ‌کند.»‌

اصغر معمار افزود: «اکنون وضعیت هنر خاتم‌کاری به‌طور کلی بد نیست ولی اگر این هنر به کشورهای اروپایی صادر شود که صنایع‌دستی ندارند با استقبال از سوی آنها مواجه می‌شود. اکنون بیشتر صادرات ما به صورت چمدانی است ولی در گذشته، صادرات صنایع‌دستی و برگزاری نمایشگاه‌ها در خارج از کشور رونق بیشتری داشت.»

 هنرمند پیش‌کسوت خاتم‌کاری اصفهان درباره فعالیت خود در این رشته صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: «در کارگاه 50 نوع کار در زمینه خاتم‌کاری می‌سازیم از جمله قاب، جعبه خاتم،گلدان و... در حال حاضر در کارگاه خاتم‌کاری‌ام در اصفهان، حدود 55 نفر مشغول به کار هستند. همچنین سه یا چهار کارگاه تولید خاتم در اصفهان زیر نظر من فعالیت می‌کنند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398111528

برچسب‌ها