استاندار: برکات رویداد «کرمانشاه ۲۰۲۰» باید در سفره مردم احساس شود

استاندار کرمانشاه با بیان این‌که رویداد بین‌المللی «کرمانشاه ۲۰۲۰» به توسعه روستایی منجر خواهد شد، افزود: «برکات این رویداد بزرگ باید در سفره مردم احساس شود.»

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، هوشنگ بازوند شامگاه سه شنبه در نخستین جلسه هماهنگی کمیته های برنامه های گردشگری روستایی و اکوتوریسم 2020 که در سرسرای تدبیر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: «برگزاری این رویداد با مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند ضمن رونق گردشگری روستایی،  در سفره مردم نیز نقش آفرینی کند و در توسعه روستاها نیز تاثیر داشته باشد. »

استاندار کرمانشاه بیستم بهمن ماه را آغاز رسمی این رویداد اعلام کرد و افزود: «برای این رویداد زیرساخت‌های مناسبی در روستاهای هدف گردشگری ایجاد شده و ظرفیت‌های موجود نیز از جمله وجود اقامتگاه‌های بوم گردی توانسته مطلوبی را برای رونق گردشگری، پویایی اقتصاد منطقه و حضور گردشگر فراهم کند.»

رئیس شورای سیاست‌گذاری برنامه‌های گردشگری روستایی و اکوتوریسم «کرمانشاه »2020، با اشاره به ظرفیت های موجود استان و تنوع جغرافیایی، فرهنگی، گردشگری، تاریخی و قومی خاطرنشان ساخت: «توسعه گردشگری می‌تواند زمینه رونق اقتصادی و توسعه پایدار را فراهم کند و به رشد و توسعه ی کسب و کارهای محلی و بازگشت مجدد مردم به روستاها و حفظ میراث بومی کمک کند. »

استاندار کرمانشاه، محور گردشگری 5100 کیلومتری منطقه اورامانات کرمانشاه را ظرفیت بسیار بالایی برای میزبانی این جشنواره بزرگ جهانی دانست. 

بازوند اظهار داشت: «علاوه بر اورامانات در تمامی مناطق استان روستاهای هدف گردشگری برای میزبانی از گردشگری آماده هستند و به یقین کرمانشاه ثروتی بی نظیر برای ایجاد اشتغالزایی با توسعه گردشگری در اختیار دارد. »

رییس شورای سیاست‌گذاری کرمانشاه 2020 اهمیت گردشگری را به عنوان یکی از محورهای توسعه پایدار یادآور شد و تصریح کرد: «برنامه های متنوع گردشگری روستایی بر اساس توافق حاصله با دبیرخانه سازمان جهانی گردشگری و یاری ظرفیت بخش خصوصی در این رویداد برگزار می شود. »

در پایان این جلسه کمیته های راهبردی و اجرایی رویداد کرمانشاه 2020 معرفی و شرح وظایف تدوین شده با رویکرد جذب گردشگران و رونق  اقتصاد منطقه تبیین و تشریح شد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1398111656

برچسب‌ها