برگزاری نشست آموزشی پدافند‌ غیرعامل در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و موزه

نشست آموزشی پدافند‌ غیرعامل در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و موزه در سالن موزه ملی ایران برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی موزه ملی ایران، این دوره تخصصی یک روزه به همت معاونت علمی و پژوهشی مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مشارکت پایگاه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع ) موزه ملی ایران ویژه کارکنان این موزه برگزار شد.

عباس فرد کیاسرایی فرمانده پایگاه بسیج موزه ملی ایران هدف این دوره آموزشی را آشنایی کارمندان با اصول و مبانی پدافند غیرعامل به‌عنوان ابزاری کارآمد در افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، ارتقای امنیت ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر آسیب‌های احتمالی مطرح کرد.

مهدی اکبری بکرآباد استاد دانشگاه و مدرس عالی سازمان پدافند غیرعامل کشورنیز این نشست را بستر مناسبی برای ارتقای سطح آگاهی و دانش کارمندان نسبت به تهدیدات فرضی در حوزه فرهنگ، روش‌های کنترل و مقابله با آن‌ها در موزه بیان کرده و در ادامه قابلیت‌ها و نتایج پدافند غیر عامل را در حوزه پاسداشت فرهنگی برشمرد.

طرح عوامل، ریسک‌های آسیب‌رسان و مخرب مراکز فرهنگی تاریخی، همچنین مصون‌سازی توسط راهبردهای بومی ‌شده در حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری از مباحث ارائه شده در این دوره بود. صیانت از داشته‌های تاریخی با صلح‌آمیزترین روش از طریق پدافند غیرعامل دستاوردی مهم برای کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 139811171

برچسب‌ها