آیین‌های ثبت‌ملی‌شده استان کرمانشاه در نوروزگاه‌ها اجرا می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه تاکید کرد: «در نوروزگاه‌های استان کرمانشاه اجرای آیین‌های ثبت‌ملی‌شده استان برای گردشگران در اولویت قرار دارد.»

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، روز چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ماه 98 دومین جلسه هماهنگی ستاد سفر نوروز اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مدیرکل و معاونان برگزار شد بررسی شرایط برپایی نوروزگاه‌ها، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات، تبلیغات گردشگری، تامین امنیت گردشگران و استقرار راهنمایان و... مورد بررسی قرار گرفت.

امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در این جلسه بر لزوم استفاده از راهنمایان کارت‌دار در اماکن گردشگری در اماکن تاریخی در ایام نوروز و سامان‌دهی کیوسک‌های اطلاع‌رسانی ورودی شهرها تاکید کرد.

او در ادامه تصریح کرد: «امسال بسته فرهنگی ما اجرای برنامه های آیینی است که به‌عنوان میراث ملی استان کرمانشاه به ثبت رسیده‌اند.»

او با اشاره به میزبانی رویداد بین‌المللی گردشگری روستایی و اکوتوریسم ۲۰۲۰ در استان کرمانشاه گفت: «استفاده از ظرفیت حضور میلیونی گردشگران نوروزی در استان بهترین زمان برای معرفی این رویداد مهم و شناساندن ظرفیت‌های گردشگری استان است. »

قادری در خاتمه با تاکید بر اینکه برای استقبال از مهمان های نوروزی و رفاه حال گردشگران از همه ظرفیت های اجرایی استان کمک خواهیم گرفت، تسریع در روند شکل‌گیری و سامان‌دهی برنامه‌های ستاد خدمات سفر و هماهنگی دستگاه‌های عضو ستاد را ضروری دانست که در اسرع وقت در جلسه ستاد خدمات سفر های نوروزی استان ابلاغ شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1398111724

برچسب‌ها