کتاب «راهنمای جامع برای پژوهشگران حفاظت و مرمت» منتشر شد

کتاب «راهنمای جامع طراحی و تجهیز آزمایشگاه شیمی و ایمنی کار با مواد شیمیایی برای پژوهشگران حفاظت و مرمت» به قلم سمیه کاظمی دهقی و رویا بهادری توسط مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، این کتاب در  دو بخش تجهیز آزمایشگاه شیمی و ایمنی کار با مواد شیمیایی برای علاقه‌مندان نگارش شده است.

هدف از انتشار این مجموعه ارائه اطلاعات پایه و بنیادی در مورد چگونگی تجهیز اصولی و تا حدی استاندارد فضاهای آزمایشگاهی و نیز آشنایی با برخی مفاهیم، کلمات و تعاریف اختصاری و علائم ایمنی در زمینه کار با مواد شیمیایی است.

فصل اول کتاب شامل اطلاعاتی است که برای تأسیس آزمایشگاه شیمی در مراکزی مانند محوطه‌های باستانی، موزه‌ها، مراکز تحقیقاتی، پایگاه‌های محوطه‌های جهانی و... نیاز است، بنابراین با وجود این نوشتار، استفاده از حضور فیزیکی مشاوران و متخصصان این امر به حداقل خواهد رسید.

فصل دوم کتاب در خصوص ایمنی کار با مواد شیمیایی است، با توجه به خطرات زیادی که در کار با مواد شیمیایی متوجه دانشجویان و کارشناسان است، آگاهی از اصول ایمنی و شناخت کافی از خطرات این مواد بسیار مهم و حیاتی است، این کتاب می‌تواند اطلاعات لازم را به افرادی که با این مواد آشنایی کافی ندارند، ارائه کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1398111922

برچسب‌ها