بازدید معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از طاق بستان و بیستون

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه روز جمعه به همراه مدیران عامل بانک های کشور، استاندار کرمانشاه، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از میراث جهانی بیستون و مجموعه فرهنگی تاریخی طاق بستان بازدید کردند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه سید حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از میراث جهانی بیستون تاکید کرد: «توجه ویژه ای برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کرمانشاه برای توسعه پایدار در نظر می‌گیریم.»

صامت اجرایی مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون مهم‌ترین پروژه‌های اولویت‌دار را اجرای ویدئو مپینگ، نورپردازی، ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی در این محوطه تاریخی برشمرد.

پورمحمدی در بازدید از مجموعه تاریخی فرهنگی طاق بستان نیز از ایجاد شرایط سهل و آسان در فرایند پرداخت تسهیلات به طرح های گردشگری استان خبر داد.  

شهر بیستون با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شرق کرمانشاه از مناطق کهن ایران محسوب می شود که آثار تاریخی به جا مانده از این منطقه امروز یکی از مناطق دیدنی و گردشگری کشور محسوب می‌شود.  

در عرصه محوطه جهانی بیستون ۲۸ اثر ثبت شده ملی وجود دارد و تاکنون در حریم آن نیز بیش از ۱۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد ۸۸ اثر آن در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1398111933

برچسب‌ها