افتتاح یک مجتمع سلامت تندرستی و آب‌درمانی در روستای آب‌گرم محلات

هم‌زمان با نهمین روز دهه فجر، هتل آپارتمان و مجتمع سلامت تندرستی و آب درمانی عقاب در دهکده آب درمانی روستای آب گرم شهرستان محلات به بهره‌برداری رسید.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی این مجتمع گردشگری امروز  دوشنبه ۲۱ بهمن ۹۸ با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی آغاز به کار کرد.

علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: «این پروژه با مدیریت علی بختیاری با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریال  احداث شد و با اشتغال مستقیم چهار نفر شروع به کار کرد.»

ایزدی در ادامه گفت: «برای ساخت این مجتمع از مبلغ ۲ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره استفاده شده است.»

او گفت «هتل آپارتمان عقاب دارای شش سوئیت اقامتی مجهز به استخر وان و حوضچه آب گرم خصوصی در هر واحد است که در  زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع ساخته شده است.»

به گفته بختیاری سرمایه گذار این طرح در فاز اول این پروژه  ظرفیت اقامت این هتل آپارتمان ۳۰ نفر اقامت است که در فاز دوم آن رستوران پیش بینی شده است.

چشمه های آب گرم محلات بواسطه مرغوبیت کم نظیر آب و خواص درمانی قابل توجه، از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده و امروز در ردیف یکی از سرمایه های ملی و طبیعی کشور قرار گرفته است. 

چشمه‌های آبگرم محلات دارای سابقه باستانی زیادی هستند، آب این چشمه‌ها از ترکیبات آب‌های سولفاته کلسیک و از دسته آب‌های هیپرترمال یا باقی‌مانده خشک زیاد است که در درمان بیماری‌های نقرس و همچنین بیماری کبدی، صفراوی – کلیوی و دستگاه گوارش کاربرد دارد و به طور کلی می‌توان گفت استحمام در این چشمه‌ها اثرات شفابخشی زیادی داشته و موجب سلامت فیزیکی و روانی  می‌شود.

چشمه‌هاى معدنى آب گرم ناحیه محلات از نظر ترکیبات شیمیایى به چشمه‌هاى معدنى سولفاته کلسیک \"بان یردوبیگور\" فرانسه شبیه است و از معدود آب‌های گرم معدنی فاقد بوی نامطبوع در سراسر جهان است.

انتهای پیام/

کد خبر 139811228

برچسب‌ها