آذری جهرمی: در سفر با خانواده بوم‌گردی‌ها را انتخاب می‌کنم

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: «در حوزه گردشگری و کارآفرینی نیز بانوان نقش مؤثری دارند. یکی از کسب و کارهای جدیدی که بسیار رشد کرده در حوزه بوم‌گردی است، به طوری‌که 90 درصد فعالان این بخش را بانوان تشکیل می‌دهند، من هر وقت با خانواده به سفر می‌روم علاقه‌مند هستم به این اقامتگاه‌ها بروم.»

به گزارش خبرنگار میراث آریا، مهندس محمد جواد آذری جهرمی ضمن تبریک جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مراسم بزرگداشت روز زن و مادر که صبح امروز شنبه 26 بهمن 98 به همت مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در موزه ملی ایران برگزار شد، گفت: «امروز نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند، به طوری‌که نقش فعال و مؤثری در سطح جامعه دارند و در حوزه فرهنگ و هنر حضور آن‌ها کم نیست و اثرات ماندگاری برای نسل‌های آینده به یادگار می‌گذارند.»

او افزود:‌ «استارت‌آپ‌ها یک صنعت جدیدی را به نام اقتصاد دیجیتال ایجاد کرده است، تعدادی از مدیران این شرکت‌ها، بانوان هستند. همچنین دانشمندان زیادی مانند مریم میرزاخانی داریم، حتی مدیر ماهواره پیام و ناهید یک نیز بانوان هستند.»

آذری جهرمی تصریح کرد:‌ «عصاره و گوهر رشد اقتصاد دیجیتال، خلاقیت است. این خلاقیت تنها در وجود مردان نیست بلکه در وجود زنان نیز است. به طوری‌که 50 درصد توان خودمان را در رشد اقتصادی نادیده می‌گیریم.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: «زنان وظایف مهمی در سطح جامعه دارند به طوری‌که آن‌ها مولد و موتور محرک جامعه هستند و 50 درصد به طور یقین در پیشبرد اهداف جامعه مؤثر هستند.»

17درصد کارمندان وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات بانوان هستند

او افزود:‌ «در این وزارتخانه 17 درصد کارمندان، بانوان هستند، البته ما هنوز فاصله معنا داریم. باید در حوزه اقتصاد دیجیتال و کارآفرینی برای آن‌ها فرصت ایجاد کنیم.»

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات تصریح کرد: «شرایطی فراهم کنیم تا به باطن کار و توانایی بانوان توجه شود به نظر من همایش توانمندسازی باید برای آقایان برگزار شود تا به قابلیت‌های کار بانوان کارمند خود توجه ویژه‌ای داشته باشند، در حقیقت باید فرهنگ جامعه در این زمینه تغییر کند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398112621

برچسب‌ها