مدیرکل ایلام: نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های استان‌ها بود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی را بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های مختلف از جمله ایلام ذکر کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی، عبدالمالک شنبه‌زاده 26 بهمن‌ماه 98 در‌حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وسومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری این نمایشگاه، درباره تأثیر این نمایشگاه بر گردشگری و فروش صنایع‌دستی ایلام گفت: «برپایی نمایشگاه‌ها فرصت فوق‌العاده‌ای برای استان‌هایی همچون ایلام است چراکه شاید ما بستری قوی برای معرفی نداشته باشیم. ما به‌عنوان سیستم دولتی توانایی پرداخت هزینه‌هایی که در برخی استان‌ها می‌شود، نداریم و بخش خصوصی نیز آن‌چنان قوی نیست که بتواند هزینه معرفی خود را در شبکه‌های ملی پرداخت کند. به‌همین دلیل بهترین ظرفیتی که می‌توانیم از آن بهره ببریم همین نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی است.»

او با اشاره به تأثیر خوب حضور در نمایشگاه بر گردشگری این استان، خاطرنشان کرد: «تأثیر حضور در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی را هرساله در ایام پیک و تعطیلات بر گردشگری ایلام دیده‌ایم، همچنان که نمایشگاه هرسال در بهمن‌ماه برگزار می‌شود و ما هرساله در ایام نوروز شاهد بالاتر رفتن مسافران نوروزی به استان هستیم. عمده دلیل آن نیز به قرارداد بستن واحدهای بخش خصوصی مثل مجتمع‌های گردشگری با مدیران آژانس‌های مسافرتی، در نمایشگاه است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با عنوان اینکه در حوزه صنایع‌دستی مشکل اصلی، فروش صنایع‌دستی است،  تأکید کرد: «حضورمان در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی برای فروش محصولات مؤثر است. البته انتظار ما این است که حضورمان فقط برای فروش این محصولات در اینجا نباشد و این حضور منجر به بستن قرارداد با تاجران این عرصه شود.»

اودرباره ادغام دو نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی که امسال برای اولین بار اتفاق افتاده، اضافه کرد: «به نظرم اتفاق خوبی است چراکه همه ظرفیت‌های استان‌های مختلف در یک‌جا معرفی می‌شود و امیدوارم سال‌های آینده بهتر و بیشتر در این مورد کار کرد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398112722

برچسب‌ها