آموزش مقدماتی حفاظت پیشگیرانه آثار تاریخی در موزه‌ها در مجموعه نیاوران

دوره «آموزش مقدماتی حفاظت پیشگیرانه آثار تاریخی در مجموعه‌ها و موزه‌ها» به‌همت واحد حفاظت و مرمت مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران در این مجموعه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این دوره آموزشی 28 بهمن‌ماه 98 در راستای ارتقای سطح علمی و عملی مسئولان موزه‌ها، امنای اموال و کارشناسان این مجموعه با تمرکز بر حوزه تخصصی حفاظت پیشگیرانه آثار تاریخی و با هدف آشنایی افراد با اصول و مفاهیم نظری این موضوع برگزار شد.

 مهدی کلیایی کارشناس ارشد حفاظت و مرمت آثار تاریخی و مسئول واحد حفاظت مرمت مجموعه نیاوران در این دوره یک‌روزه به‌منظور آشنایی کارشناسان با این حوزه تخصصی، به بیان مباحثی پیرامون مفاهیم و سرفصل‌های اولیه حفاظت پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد آسیب در آثار تاریخی و افزایش طول عمر آثار پرداخت.

پیرو برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده، آموزش‌های تخصصی در حوزه حفاظت و مرمت با رویکرد ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای موزه‌داران این مجموعه در حوزه محل خدمت با مباحث گوناگون ادامه خواهد داشت و در جلسات بعدی که به‌صورت کارگاه‌های عملی برگزار می‌شود، کارشناسان مجموعه نیاوران با دستورالعمل‌ها و سرفصل‌هایی مانند شیوه‌های بسته‌بندی، جابه‌جایی و پاک‌سازی تخصصی آثار تاریخی و همچنین شیوه‌های مبارزه با آلاینده‌ها و آفات و کنترل شرایط محیطی آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1398112835

برچسب‌ها