آغاز یک رقابت فرهنگی هنری با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران

جشنواره عکس و فیلم «ایران را باید دید» با محور جاذبه‌ها و ظرفیت‌های کشورمان در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، از سوی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران، کلید خورد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی کانون جها‌ن‌گردی و اتومبیل‌رانی، این جشنواره فرهنگی هنری با توجه به رسالت و اهداف کانون و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در امر فرهنگ‌سازی و کمک به توسعه صنعت گردشگری کشور، برگزار می‌شود.

دبیرخانه جشنواره فوق، استفاده از ظرفیت‌های کانون جهان‌گردی واتومبیل‌رانی در جهت تجمیع پتانسیل‌های هنرمندان حوزه عکس و فیلم و گسترش آن در راستای ارتقای فرهنگ گردشگری، تهیه بانک تصویری و ویدئویی از جاذبه‌های گردشگری و بهره‌گیری از آنها در معرفی هرچه بهتر صنعت گردشگری ایران، استفاده از ظرفیت بالای گردشگری و معرفی مکان‌های کمتر شناخته شده به‌منظور توزیع مناسب سفر در همه مناطق را به عنوان اهداف اصلی این جشنواره فرهنگی اعلام کرده است.

بر اساس فراخوان جشنواره فیلم و عکس «ایران را باید دید»، آثار ارسالی می‌توانند با موضوع تمام حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی (میراث ملموس و نا ملموس) و جاذبه‌های صنعت گردشگری کشور به ویژه مناطق کمتر شناخته شده، تهیه شوند.

داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را ترکیبی از صاحب‌نامان و صاحب‌نظران حوزه‌های سینما و عکس کشور بر عهده دارند.

سعید محمودی اَزناوه استاد دانشگاه و مولف کتاب‌های عکاسی ایران‌شناسی، کاوه فرزانه استاد دانشگاه و مولف تخصصی کتاب‌های عکاسی، مسعود زنده روح کرمانی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره انجمن عکاسی میراث‌فرهنگی ایران و دبیر سه دوره جشنواره بین‌المللی فجر، داوران حوزه عکس خواهند بود.

همچنین در حوزه فیلم ساعد نیکزاد مدیر فیلمبرداری آثار سینمایی و مستند، عکاس و عضو هیئت مدیره انجمن فیلمبرداران ایران و بابک برزویه عکاس فیلم و عضو هیئت مدیره انجمن عکاسان ایران، آثار را داوری خواهند کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ 31 اردیبهشت 1399 از طریق وب سایت www.VisitIranFestival.ir ارسال و برای آگاهی از قوانین، جوایز و دیگر جزئیات منتشر شده از سوی دبیرخانه جشنواره عکس و فیلم «ایران را باید دید»، به نشانی تارنمای مذکور مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1398120410

برچسب‌ها