پیام تبریک دکتر مونسان به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پیامی فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر را تبریک گفت.

به گزارش میراث آریا، در پیام دکتر علی اصغر مونسان به این مناسبت آمده است:

«سیزدهم رجب خجسته‌ زادروز بزرگ‌‌مردی است که به تأسی از آن انسان والا و پدر نمونه، به شایستگی روز پدر نام گرفته است؛ هم‌ او که در خانه خدا متولد شد و در خانه خدا به فیض شهادت و رستگاری نائل شد. گوهر تابناکی که در کعبه چشم به جهان گشود و تا آخرین لحظه زندگی پربار خویش با شمشیری بی‌نیام و زرهی بی‌پشت از حریم اسلام دفاع کرد. روزهایش شیر میدان رزم و شجاعت در صیانت از دین نبوی بود و شبانگاهانش پدری مهربان با انبان آذوقه بر شانه‌هایی پینه‌بسته و چشمانی اشک‌آلود به هنگام اطعام یتیمان.

 میلاد علی(ع) میلاد شکوه و مهربانی است. پهلوان نام‌آوری که در اوج رشادت و رزم‌آفرینی، صدای گریه کودکی یتیم، پشت طاقتش را می‌لرزاند و حس پدرانه را معنایی متعالی می‌بخشید. بی‌تردید مردان حماسه‌آفرین این مرز و بوم نیز رسم مردانگی و پدر بودن را از مولایشان امیرالمومنین(ع) آموخته‌اند و در سایه سیره علوی، به تربیت خویش و فرزندانشان همت گمارده‌اند.

سالروز ولادت با سعادت فرزند کعبه، مهربان‌ترین پدر هستی، حضرت علی(ع) را به تمام پدران بزرگوار، به‌ویژه پدران معظم شهیدان تبریک و تهنیت می‌گویم و عزت و سربلندی مردان غیور ایران اسلامی را در سایه‌سار فرهنگ و آیین علوی آرزومندم.»

انتهای پیام/

کد خبر 139812171

برچسب‌ها