ضربه سهمگین کروناویروس به صنعت گردشگری در سواحل کنیا

محدودیت‌های سفر خارجی‌ها به کنیا که به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال‌شده، ضربهٔ سختی به صنعت گردشگری این کشور وارد کرده است، به‌طوری‌که برخی از هتل‌های ساحلی این کشور گزارش داده‌اند که نرخ اشغال آن‌ها به زیر 10درصد افت کرده است.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از استانداردمدیا، یک بررسی نقطه‌ای در هتل‌های اطراف شهر مومباسا در هفتهٔ گذشته نشان داد که نرخ اشغال بیشتر این هتل‌ها به‌صورت متوسط به 7درصد هم نمی‌رسد.

گردشگری یکی از عواید تبادل ارزی اصلی برای کنیا به شمار می‌رود و در سال گذشته 163.56 میلیارد شیلینگ (1.56 میلیارد دلار) از این طریق درآمد داشته است. شهر مومباسا هم‌ وابستگی شدیدی به صنعت گردشگری دارد تا بتواند از عهدهٔ تأمین معیشت خود بربیاید.

ویکتور شیتاکا، مدیرکل یکی از هتل‌های این شهر عنوان کرده است: «نرخ اشغال ما 88درصد بود که حالا به 7درصد رسیده است. به نظر نمی‌رسد که این رقم در آینده رشدی داشته باشد و این نرخ پایین به خاطر کنسلی‌هایی است که در هفتهٔ گذشته داشته‌ایم.»

کنیا ورود گردشگران از کشورهای درگیر کرونا را در روز یکشنبه هفته گذشته به مدت 30 روز ممنوع کرد و تنها به شهروندان کنیایی و خارجی‌هایی که مجوز اقامت در این کشور رادارند اجازه ورود می‌دهد. البته همین افراد هم باید خود را به مدت مشخصی قرنطینه کنند.

کنیا اولین مورد ابتلا به کرونا ویروس را هفتهٔ گذشته اعلام کرد و حالا تعداد بیماران مبتلابه کرونا در این کشور به 16 نفر رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 139901052

برچسب‌ها