معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی درگذشت پیشکسوت هنر قالی‌بافی اصفهان را تسلیت گفت

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با صدور پیامی درگذشت یدالله صفدرزاده حقیقی پیشکسوت هنر قالی بافی اصفهان را تسلیت گفت.

به گزارش میراث آریا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در متن پیام تسلیت پویا محمودیان آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

با نهایت تأثر و تأسف در آغازین روزهای بهار، بار دیگر دست اجل یکی دیگر از هنرمندان صنایع دستی این مرز و بوم را از ما گرفت.

استاد یدالله صفدرزاده حقیقی هنرمند بی بدیل و چهره ماندگار هنر قالی بافی خطه اصفهان امروز چهره در نقاب خاک کشید و موجب اندوه فراوان اینجانب و جامعه هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور شد.

این استاد گرانقدر هنر فرش دستباف اصفهان، در زندگی پربار خویش آثار بی نظیری را با طرح های اصیل دربردارنده معانی و تفاسیر عرفانی و ادبی خلق کرد که تعدادی از آن ها در موزه های معتبر دنیا نگهداری می شود.

اهدای شش تخته فرش زیبا و نفیس به گنجینه فرش آستان قدس رضوی نشان از عشق و علاقه آن مرحوم به خاندان عصمت و طهارت(ع) بوده است.

اینجانب این ضایعه بزرگ و غم بار را به خانواده و بستگان آن استاد فقید و تمامی هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی تسلیت گفته و برای روح آن عزیز سفر کرده، آرامش و غفران الهی مسئلت دارم.»

انتهای پیام/

کد خبر 139901081

برچسب‌ها