گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی به‌صورت آن‌لاین صادر می‌شود

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران شرایطی فراهم کرده است تا متقاضیان دریافت گواهی‌نامه بین‌المللی رانندگی بتوانند با خاطری آسوده و بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر صدور، درخواست خود را ثبت کنند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، روش اینترنتی درخواست گواهی‌نامه بین‌المللی رانندگی که از سال 92 به‌منظور فراهم کردن رفاه حال مشتریان و متقاضیان راه‌اندازی شده است، اکنون با شیوع ویروس کرونا در کشورمان و به‌منظور پیشگیری از ابتلای هم‌وطنان به کووید 19 بیش‌ازپیش از سوی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی پیگیری و انجام می‌شود.

این اقدام در راستای هم‌افزایی با سازمان‌ها و نهادهای مختلف در مهار و مبارزه با ویروس کرونا همزمان با پایان تعطیلات نوروز 99 از سر گرفته‌شده و متقاضیان می‌توانند بدون نیاز به تردد در شهر و تنها پس از مراجعه به وب‌سایت رسمی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به نشانی www.taci.ir یا لینک مستقیم https://idp.taci.ir/ با تکمیل فرم و بارگذاری مدارک مربوطه درخواست خود را ثبت کنند.

پس از ثبت‌نام متقاضیان، صدور گواهی‌نامه بین‌المللی رانندگی آغاز و پس از تحویل به شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، به نشانی درج‌شده در فرم درخواست ارسال می‌شود. این اقدامات به بازه زمانی 7 تا 10 روز کاری نیاز دارد.

بر اساس معاهدات سازمان ملل، گواهی‌نامه‌های رسمی بین‌المللی رانندگی یک و سه‌ساله خودرو و موتورسیکلت در هر کشور فقط توسط کانون‌های اتومبیلرانی عضو فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) و با مجوز این فدراسیون عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1399012024

برچسب‌ها