کرونا یونان را به‌سوی گردشگری مجازی سوق می‌دهد

همه‌گیری ویروس کرونا بیش از چیز دیگری به گردشگری دنیا صدمه زده است. با تداوم یافتن قرنطینه‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی در کشورهای سرتاسر دنیا که معلوم نیست تا چه زمانی ادامه داشته باشد، خطوط هوایی هشدار ورشکستگی می‌دهند، هتل‌ها تعطیل‌شده‌اند، کشتی‌های کروز پهلوگرفته‌اند و جاذبه‌های گردشگری خالی مانده‌اند.

به گزارش میراث آریا به نقل از ان‌پی‌آر، یونان یکی از کشورهایی است که شروع به ارائه سایت‌های تعاملی کرده است تا بتواند برندهای گردشگری خود را در سطح بالایی حفظ کند. دیمیتریس فراگاکیس دبیر کل سازمان ملی گردشگری یونان، در بیانیه‌ای عنوان کرده است:‌ «این روند تا زمانی که دوباره بتوانیم شخصاً در کنار هم باشیم ادامه خواهد داشت.»

مقامات گردشگری یونان، در همکاری با گوگل در هفته گذشته وب‌سایت www.greecefromhome.com را راه‌اندازی کرده‌اند. در این وب‌سایت آمده است:‌ «شما در منزل خود هستید، اما این بدان معنا نیست که ذهنتان نمی‌تواند سفر کند... حالا شما این شانس رادارید که تمامش را تجربه کنید: سایت‌های باستان‌شناختی و موزه‌ها، دریای باشکوه، کوه‌ها و دریاچه‌ها، روستاها و سنت‌هایشان، حتی گردشگری غذا و تورهای پیاده‌روی –اکتشاف، قایق‌سواری، کلک‌سواری، مزه کردن غذا، گشت‌وگذار و ... همه و همه درنهایت ایمنی و از خانه‌های شما.»

بازدیدکننده‌ها می‌توانند یک تور مجازی از جزیره کورفو داشته باشند، نگاهی به سایت‌های باستان‌شناختی بیندازند، بر روی سواحل جزیره پرواز کنند، به موسیقی یونانی گوش بدهند و دانستنی‌هایی از غذاهای یونانی بیاموزند. در یک کانال یوتیوب مرتبط با این وب‌سایت، خواننده‌های اپرای ملی از خانه‌های خود برنامه‌های جذاب اجرا می‌کنند و یک متخصص نوشیدنی در مورد نوشیدنی‌های یونانی نکاتی را ارائه می‌دهد.

 وزیر گردشگری یونان هریس تئوکاریس عنوان کرده است که بازدیدهای مجازی عوایدی برای گردشگری ندارند، اما تا زمانی که امکان بازدید از سوی بازدیدکننده‌های واقعی میسر نشود، این‌یک روش برای در تماس بوصدن با مخاطبان است و به‌این‌ترتیب کشور یونان و هر چیزی در آن ایده‌ها، ارزش‌ها و تجارب یونانی وجود دارد، به آن‌ها نشان داده می‌شود.

پیش از اینکه همه‌گیری کرونا همه‌چیز را تغییر بدهد، یونان تازه توانسته بود بعد از سال‌ها رنج کشیدن از رکود اقتصادی که این کشور را از بازارهای جهانی دور کرده بود و نرخ بیکاری را به 27 درصد رسانده بود، به رشد اقتصادی برسد.

سال گذشته درآمد یونان از گردشگری 19 میلیارد دلار بوده است و این میزان حدود 20 درصد از نرخ تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌داد. یونان در این سال میزبان 32 میلیون گردشگری خارجی بوده است.

این همه‌گیری باعث شده است یونان برای یک ماه هتل‌هایش را تعطیل کند. در روز جمعه گذشته، وزیر اقتصاد این کشور عنوان کرد که انتظار دارد اقتصاد یونان امسال 3 تا 4درصد کاهش داشته باشد.

بر اساس گزارشی از انجمن سفر و گردشگری جهان، کوید-19 75 میلیون شغل مرتبط با گردشگری دیگر را در سرتاسر دنیا در معرض ریسک قرار داده است.

به گفته سازمان جهانی گردشگری، تا سال گذشته عواید گردشگری دنیا برای ده سال متوالی شاهد رشد بوده است. این سازمان برای کمک به این صنعت از کارآفرینان در پروژه «راه‌حل‌های شفابخش برای چالش گردشگری» حمایت می‌کند و تمرکزش بر روی مدیریت بحران، روش‌های ضدعفونی سازی و گردشگری دیجیتال است.

انتهای پیام/

کد خبر 1399012435

برچسب‌ها