پيام‌های ويدئویی رؤسای فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی به اعضای FIA

رئيس فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی و رئيس ‏كميسيون پزشكي این فدراسیون در ارتباط ویدیویی با مدیران و رؤسای کانون‌های اتومبیلرانی در کشورهای عضو FIA، پیام خود را در خصوص شرایط حال حاضر دنیا و انتشار ویروس کرونا ابلاغ کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران، متن پیام ژان تاد رئيس فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی به اعضای FIA به شرح زیر است:

«رئیس گرامی، دوست عزیز؛ برای نخستین بار است که از سوی مدیران و از طریق یک پیغام ویدئویی با شما صحبت می‎کنم. می‎دانید که در شرایطی استثنایی قرار داریم و تا زمانی که نتوانیم به این بحران غلبه کنیم باید حتی‏المکان به نوعی با یکدیگر در ارتباط باشیم. امروز در دوره‌ای بسیار دشوار زندگی می‎کنیم؛ لحظاتی که ارمغانی جز درد، رنج و مشکلات مالی فراوان نداشته و تغییرات قابل ملاحظه‎ای نیز در زندگی روزمرۀ همۀ ما در پی دارد.

حضور تمامی اعضای فیا، کلوپ‎های ورزشی، اتومبیلرانی و جهانگردی؛ اطمینان داشته باشید که در این آزمون، ما نیز در کنار شما هستیم. هر روز در جریان تبادل نظرات میان من و تیم مدیریتی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی تنها یک اولویت وجود دارد آن‌هم حمایت هر چه بیشتر از شما و فعالیت‎های فیا است.

تمامی امکانات لازم را بسیج می‎کنیم تا در این شرایط پیچیده شما را یاری کنیم. همان‎طور که می‌دانید پیش از این نیز تدابیری اندیشیده شده است: حق عضویت اعضا تا پایان ماه سپتامبر به حالت تعلیق درآمده، برنامه تبادل اطلاعات آنلاین \"با ما باشید\" -که پیش از این در گردهمایی 70 کلوپ برای انجام آن تصمیم‌گیری شد- به اجرا گذاشته شده و برگزاری مجمع عمومی بعدی فیا که قرار بود در تاریخ 14 تا 18 دسامبر در مونیخ برگزار شود یک هفته‎ به تعویق افتاده است. همچنین تصمیم بر آن شده که با برگزاری یک کنفرانس الکترونیکی، تجربیات و طرح‎های خود را به اشتراک بگذاریم تا برای روزهای پس از بحران آماده شویم.

علاوه بر این، در حال بررسی مجدد مشارکت با فدراسیون بین‎المللی انجمن‏های صلیب سرخ و هلال احمر هستیم که کلوپ‎ها و کانون‌های عضو نیز باید در این راستا نقش آفرینی کنند.

همچنین در صورتی که نیاز به کمک داشته باشید من و گروه فیا، پذیرای هرگونه تماس شخصی از سوی شما خواهیم بود. با رهبران جهان نیز در ارتباط هستیم تا پیوسته در مورد پیامدهای این بحران به بحث و تبادل نظر بپردازیم.

این درسی است برای همۀ ما تا بیاموزیم که چقدر حقیر هستیم و اینک در برابر معمای وجود بشر، بیشتر از همیشه احساس ضعف و ناتوانی می‎کنیم.

اما امروز در مواجهه با این بیماری می‎توانیم \"فرصتی نوین\" برای آینده بسازیم.

از یکایک شما بابت نوآوری‎ها، نیرو و تعهدتان سپاسگزارم. با هم یکدل و مصمم می‎مانیم تا از این چالش عبور کنیم. از توجه شما سپاسگزارم. مراقب خود باشید.»

پیام ژرار سیان رئيس‏كميسيون پزشكي فيا نیز به شرح زیر است:

«مدیران گرامی؛ به عنوان رئیس کمیسیون پزشکی می‎خواهم چند کلمه درباره این بیماری همه‎گیر و وحشتناک که گریبان‎گیر ما شده است، صحبت کنم.

همۀ کشورها کمابیش تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته‎اند، ویروسی که اکنون از چین به سمت اروپا گسترش یافته و به سرعت از اروپا به آمریکا و بدون شک از شمال تا جنوب دنیا در حرکت است.

تا به امروز 2 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده‎اند و 125 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‎اند. متأسفانه این ارقام به مراتب پایین‎تر از رقم واقعی آن هستند. تحقیقات بسیاری در حال انجام است و امیدواریم هر چه زودتر درمان و یا بهتر از آن، واکسنی برای این بیماری پیدا شود.

اما نباید فراموش کنیم که امروز تنها راه درمان، پیشگیری است. این روش درمانی با شستن دست‎ها، استفاده از ماسک، قرنطینه و فاصله‎گذاری اجتماعی میسر خواهد بود.

از دیدگاه پزشکی، فیا تدابیری اتخاذ کرده تا به یاری پزشکان و بیماران بیاید. 120 پزشک ارشد، دستیاران و نمایندگان پزشکی دائمی آنها نیز همگی در تکاپو هستند تا همان‎گونه که در بیانیه‎ای اعلام کرده بودند از مقامات بهداشتی کشورشان حمایت کنند.

همچنین بستری فراهم شده تا همه پزشکان و بیمارستان‎های مصوب فیا از شرایط، نیازها و آمادگی خود باخبر شوند.

یک کنفرانس الکترونیکی هفتگی نیز ترتیب داده شده تا امکان انتقال تجربیات و نظرات تخصصی برای این پزشکان را فراهم کند. علاوه بر این از شرکای تجاری و تولیدکنندگان همیشگی تجهیزات تقاضا می‎کنیم تا داوطلبانه و فوراً به تولید لوازم پزشکی و تجهیزات حفاظتی بپردازند. ما در یک موقعیت بحرانی قرار داریم و شدیداً به این تجهیزات نیاز داریم.

در نهایت، روابط بین فیا و فدراسیون بین‎المللی انجمن‏های صلیب سرخ و هلال احمر مستحکم شده است و انجمن‎ها و کلوپ‎های اتومبیلرانی می‎توانند متناسب با ظرفیت‎های خود در این طرح وارد شوند.

مدیران عزیز، ما باید به عنوان شهروندان و خانوادۀ فیا، انسجام و همبستگی خود را در این لحظات بحرانی نشان دهیم. اطمینان دارم که می‎توانیم بر این بحران فائق آییم. از توجه شما سپاسگزارم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399020218

برچسب‌ها