کرواسی در تلاش برای نجات فصل گردشگری از عالم‌گیری کووید 19

کرواسی در تلاش است تا بخشی از تعطیلات تابستانی را برای کشورهای جنوب اروپا که می‌ترسند بحران ویروس کرونا تجارت گردشگرشان را نابود کند، نجات بدهد.

به گزارش میراث آریا به نقل از آیریش تایمز، آندره پلنکوویک نخست‌وزیر کرواسی در گفت‌وگویی با همتای چک خود در مورد راه‌های کمک به بخش گردشگری برای بازگشت از همه‌گیری و محدودیت‌های مسافرتی در اروپا که با آلمان، اتریش، مجارستان و اسلوونی شروع شد، صحبت کرد.

میلیون‌ها نفر از ساکنان این کشورها هر سال تابستان به کرواسی سفر می‌کنند و شهروندان این کشورها مالکان خارجی اصلی خانه‌های ییلاقی و کشتی‌های تفریحی در کرواسی به شمار می‌روند. این بخش از گردشگری کرواسی حدود 20 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد.

گری کاپلی وزیر گردشگری کرواسی عنوان کرد که اولین مرحله فصل گردشگری می‌تواند شامل بازگشایی دوباره محل‌های کمپ، بندرگاه‌ها و هتل‌ها در نواحی خلوت‌تر باشد.

 او افزود: «یک بازیابی ملایم می‌تواند با این سه منطقه هدف شروع شود که امکان ایزوله‌سازی و داشتن حریم خصوصی را هم فراهم می‌کنند، همچنین به دنبال این هستیم که به خارجی‌هایی که در کرواسی ملک یا قایق تفریحی دارند، اجازه ورود بدهیم.»

بعد از صحبت‌های وزیر گردشگری با آندره بابیس نخست‌وزیر چک، او عنوان کرد که در سایه روابط حسنه بین این دو کشور، آن‌ها می‌توانند به دنبال یک مدل قابل‌قبول باشند که امکان سفر گردشگران چک به کرواسی برای فصل تعطیلات امسال را فراهم کند.

جمهوری چک بعد از اینکه اعلام کرد ویروس را تحت کنترل دارد، در حال کمتر کردن محدودیت‌هاست و مسئولان سفر و گردشگری این کشور پیشنهاد ساخت یک «کوریدور کرونا» را داده‌اند تا گردشگران بتوانند از آن طریق خودشان را به کرواسی برسانند. حدود 800 هزار چکی سال گذشته تعطیلات خود را در کرواسی گذرانده‌اند که بیشترشان در سواحل و جزایر آدریاتیک که مناظر خیره‌کننده‌ای دارد، به سر می‌برده‌اند.

طرح‌های اولیه این برنامه بیان می‌کند که گردشگران باید قبل از سفر به کرواسی تست کرونا بدهند و مستقیماً از طریق یک مسیر تعیین‌شده به مقاصد خود سفر کنند و در آنجا هم باید موارد بهداشتی خاصی را رعایت کنند. سفر فقط بین کشورهایی مجاز خواهد بود که شیوعی مشابه با شیوع کرواسی یا چک دارند.

کرواسی حالا نمایندگی ادواری اتحادیه اروپا را بر عهده دارد و فشارش برای امکان‌پذیر شدن حد مشخصی از گردشگری بین‌المللی در تابستان امسال تحت نظارت شدید در سواحل مونته‌نگرو، آلبانی و یونان خواهد بود، جایی که عواید حاصل از گردشگرها حداقل یک‌پنجم از تولید ناخالص داخلی این کشورها را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1399020845

برچسب‌ها