بزرگ‌ترین اقامتگاه بوم‌گردی استان فارس در روستای تاریخی سیوند افتتاح می‌شود

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مرودشت از افتتاح و بهره‌برداری اقامتگاه بوم‌گردی لیرک با هدف اشتغال‌زایی و افزایش ظرفیت گردشگری بعد از کنترل شیوع بیماری کرونا خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، بهمن مردانی روز 15 اردیبهشت ماه 1399 با اعلام این خبر اظهار کرد: «اقامتگاه بوم‌گردی لیرک سیوند با مدیریت آرش جوینده آماده افتتاح و بهره‌برداری است که بعد از شکست کرونا با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس و همچنین مقامات استانی و شهرستانی افتتاح خواهد شد.»

او ادامه داد: «ظرفیت این اقامتگاه 120 نفر است که با حجم سرمایه‌گذاری 30 میلیارد ریال و در مساحت 1400 مترمربع و 1900 مترمربع زیربنا است که برای 25 نفر به طور مستقیم و 100 نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.»

مرودشت از شهرهای استان فارس است در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است و دومین شهر بزرگ استان پس از شیراز محسوب می‌شود. پتانسیل بالای گردشگری از خصوصیات این شهر است. بناهایی تاریخی همچون میراث جهانی تخت جمشید و نقش رستم، شهر استخر و نقش رجب اعتباری خاص به آن بخشیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1399021747

برچسب‌ها