مجموعه طاق‌بستان پس از دو ماه تعطیلی باز شد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه اعلام کرد که مجموعه تاریخی طاق‌بستان پس از بیش از دو ماه به منظور بازدید عموم بازگشایی شده است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه علیرضا برشاهی روز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت 99 با اعلام این خبر اظهارداشت: «پس از شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال ۹۸ مجموعه تاریخی طاقبستان به همراه دیگر مراکز گردشگری کرمانشاه به روی گردشگران بسته شد. »
او افزود: «مجموعه های تاریخی بیستون و معبد آناهیتا نیز پیش از این برای بازدید عموم بازگشایی شده بود.»
برشاهی توضیح داد: «تاکنون تنها مجوز بازگشایی این سه مکان تاریخی در استان کرمانشاه صادر شده است و دیگر مکان های گردشگری استان بر روی گردشگران باز نیستند. »
معاون اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه یادآور شد: «با توجه به فضای باز این سه مجموعه تاریخی و امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی مجوز بازگشایی برای طاقبستان، معبد آناهیتا و بیستون صادر شده است.»
این مجموعه در قرن سوم میلادی ساخته شده ‌است و ارزش هنری و تاریخی زیادی دارد. چند صحنه تاریخی از جمله تاج‌گذاری خسرو پرویز، تاج‌گذاری اردشیر دوم، تاج گذاری شاهپور دوم و سوم و هم‌چنین چند سنگ نوشته (کتیبه) به خط پهلوی کتیبه‌ای و مراسم شکار گراز توسط سوارکاران و نواختن موسیقی با آلات موسیقی چنگ در داخل دو طاق و جوار آن دیده می شود.
وجود کوه و چشمه در این مکان، آن را به گردشگاهی زیبا تبدیل کرده که از زمان‌های دیرین تا به امروز مورد توجه بوده ‌است.

انتهای پیام/

کد خبر 1399021760

برچسب‌ها