تشکیل فراکسیون قوی گردشگری در مجلس یازدهم

اجرای پروژه‌ها در راستای رونق و توسعه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در شهرستان‌های استان اردبیل از جمله برنامه‌های میراث فرهنگی در سال ۹۹ به شمار می‌رود که در همین راستا توجه جدی و اساسی بر جلب حمایت مسئولان و نیز نمایندگان مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی است که به این منظور گفت‌وگویی با سیدغنی نظری، منتخب مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی انجام شده تا برنامه‌های حمایتی در این زمینه تشریح شود.

در مجلس یازدهم چه اقداماتی در راستای توسعه گردشگری انجام خواهد شد؟

در راستای رونق صنعت گردشگری در کشور با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد، تشکیل فراکسیون قوی گردشگری در مجلس شورای اسلامی با جدیت پیگیری می‌شود. پیش‌نویس تشکیل این فراکسیون تهیه شده و در جلسه با مجمع نمایندگان شمالغرب کشور این مهم مطرح و با اخذ موافقت در راستای تشکیل این فراکسیون برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری موجود اقدام می‌شود. تشکیل این فراکسیون می‌تواند در راستای رونق گردشگری در شهرستان خلخال نیز نقش بسزایی ایفا کند چرا که این مهم قدرت چانه‌زنی با مسئولان را افزایش داده و سبب رونق صنعت گردشگری در منطقه خواهد شد.

با  توجه به نقش و اهمیت فعالیت‌های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برای جذب اعتبارات ملی به این حوزه برنامه‌ مشخصی دارید؟‌

تلاش برای جذب اعتبارات ملی برای اجرای پروژه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برنامه‌های مورد پیگیری در مجلس یازدهم است. رونق این حوزه تاثیر مستقیمی بر رونق تولید و افزایش اشتغال دارد و باید مورد حمایت قرار گیرد. 

نقش گردشگری را در راستای تحقق شعار سال به چه میزان تاثیرگذار می‌دانید؟

با توجه به شعار سال تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، صنعت گردشگری می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در تحقق این شعار داشته باشد. صنعت گردشگری از صنایع پرسود در جهان به شمار می‌رود و رونق این بخش در افزایش تولید ناخالص ملی نقش اساسی داشته و می‌تواند زمینه‌ساز توسعه کشور شود. با بهره‌برداری از ظرفیت‌های این حوزه می‌توان زمینه برای توسعه اقتصادی را فراهم آورد که نمونه موفق برخورداری از این ظرفیت‌ها را می‌توان در برخی کشورها نظیر مالزی و ترکیه مشاهده کرد. 

برنامه‌های مورد پیگیری در حوزه انتخابیه خلخال در مجلس جدید چه خواهد بود؟

شهرستان خلخال ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی در بخش گردشگری دارد که نیازمند معرفی و شناساندن و نیز بهره‌برداری مناسب از آنهاست. با بهره‌برداری از ظرفیت‌های این حوزه در شهرستان خلخال می‌توان این شهرستان را به یکی از قطب‌های مهم گردشگری در کشور تبدیل کرد.

امسال دو پروژه پل معلق ازناو و پیست اسکی اندبیل در اولویت اجرا و تکمیل قرار گرفته است، برنامه‌های حمایتی شما در این زمینه به چه شکل خواهد بود؟

هر گونه سرمایه‌گذاری واقعی و موثر بخش خصوصی در راستای رونق گردشگری در شهرستان‌های خلخال و کوثر حمایت خواهد شد. این منطقه نقش مهمی در رونق گردشگری شهرستان دارد و می‌تواند زمینه‌ساز جذب و جلب هر چه بیشتر گردشگران به شهرستان شود و در کنار آن راه‌اندازی پیست اسکی اندبیل نیز سبب رونق گردشگری در شهرستان به ویژه گردشگری زمستانی خواهد شد. سرمایه‌گذاری در راستای توسعه گردشگری شهرستان منجر به جهش تولید در منطقه خواهد شد که با توجه به اهمیت آن سرمایه‌گذاران این حوزه مورد حمایت قرار می‌گیرند.

در بخش صنایع دستی چه اقداماتی پیگیری خواهد شد؟

پیگیری بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی شهرستان‌های خلخال و کوثر جزو برنامه‌های مهم به شمار می‌رود چرا که این امر می‌تواند اقدامی در راستای حمایت از فعالان این حوزه باشد. راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی و مرکز آموزش صنایع دستی در خلخال نیز ضروری بوده چرا که این امر می‌تواند زمینه برای رونق در تولید و فروش صنایع دستی تولیدی شهرستان فراهم آورد.

انتهای پیام/

کد خبر 1399022539

برچسب‌ها