تبلیغات هدفمند بر اساس شناخت سلیقه مخاطبان گردشگری

در دنیای متنوع مجازی، با وجود انواع آ‍پلیکیشن های هوشمند به راحتی می‌توان با مخاطبان متفاوت گردشگری در سرتاسر دنیا ارتباط برقرار کرد و به آسانی و با کمترین هزینه ممکن تبلیغات خوبی از بازار خود ارائه کرد.

جاذبه‌های بی‌شمار تاریخی، طبیعی و گردشگری در ایران، همچنان نیازمند معرفی جذاب و هوشمندانه است تا در اولین گام برای خود مردم ایران و در مرحله بعد و بر اساس زبان تعیین شده در دنیا پخش شود تا جهان، ظرفیت‌های این بهشت پهناور را بشناسد.

در این میان، رسانه‌ها، تهیه‌کنندگان و متولیان امر تولید این آثار، باید مطالعات خوبی نسبت به آثار تولید شده داشته باشند و با شناخت مسیر طی شده تا به امروز، تولیدات را در محورهای جدیدی ادامه دهند و بر اساس این مدل، افراد بیشتری از جامعه را در دایره مخاطبان خود قرار دهند.

سال‌های سال و از آغاز ساخت مستندهای سینمایی و تلویزیونی، سوژه‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بخشی از محتوی این ساختار را شامل می‌شد و آثار ماندگار و فاخری با این رویکرد تولید شده و در دوره‌های مختلف در دنیا منتشر شده است. اما این روزها، در دنیای مینمال، انسان‌ها نیازمند آثاری متناسب با خلق و خوی خود هستند. آثاری که بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با به‌روزترین امکانات تصویری، جذابیت‌های موجود را نمایش دهند. تولید کلیپ‌های کوتاه و با بهره‌گیری از تکنیک‌های مدرن تصویربرداری و استفاده از تجهیزات حرفه‌ای، به یک جریان جهانی بدل شده است. البته دراین مسیر، تولید بی‌هدف و با موضوعات مصرفی و محتوی بدون فکر، آسیبی جدی برای این جریان سریع و مخاطب ساز به حساب می‌آید. که باتدبیر صاحبان قلم، ایده و رسانه، این موضوع می‌تواند در مسیر درست و اصلی خود هدایت شود.

پرداختن به جاذبه‌های کمتر شناخته شده، استفاده از آخرین امکانات تصویری و شناخت ذائقه مخاطبان در هر گوشه از جهان در کنار ترجمه‌های کارشناسی به زبان‌های بازار هدف، از اقدامات مؤثری بوده که در دو ماه اخیر و با شیوع ویروس کرونا هنرمندان و بخش‌های مرتبط در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام دادند تا بتوانند در دوران پساکرونا از جریان عظیم صنعت گردشگری بازنمانند.

اما این پایان راه نیست و باید پذیرفت، تبلیغات در گردشگری، یکی از مهم‌ترین اقدامات هر کشوری است و جدا از حمایت‌های دولت و بخش خصوصی، این امر با ایجاد انگیزه در قالب برگزاری جشنواره‌های فیلم و اولویت‌دهی به گردشگری در بین موضوعات جشنواره‌های بین‌المللی، می‌تواند جریان ساز این صنعت مهم در ایران باشد.

 

* مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران

انتهای پیام/

کد خبر 139902269

برچسب‌ها