میراث‌فرهنگی و گردشگری پیشران‌های توسعه هستند

استاندار خراسان جنوبی طی پیامی روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی را تبریک گفت و میراث‌فرهنگی و گردشگری را پیشران‌های توسعه دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، در متن پیام محمدصادق معتمدیان آمده است:

«آثار به جا مانده از قلب تاریخ، میراث گران‌بهایی است که بیانگر هویت، عظمت و شکوه کشورهاست. علم، اندیشه، هنر، تمدن و پیشرفت پیشینیان، چراغ راه مردمی است که با تکیه بر اصالت خویش، فرهنگ تاریخی را حفظ و بر حکمت‌ها ارزش می‌نهد.

انسان با تفکر در زندگی گذشتگان و آثار به‌جای مانده از آنان می‌تواند راه‌های مؤثر و بهتری را برای زندگی خویش انتخاب کند. نتایج این سیر، نه‌تنها از لحاظ فردی، بلکه در جنبه‌های اجتماعی زندگی نیز متجلی است، زیرا اندیشه در زندگی پیشینیان و استفاده از تجربه تاریخ، ما را از تکرار بسیاری از تجربه‌ها بی‌نیاز می‌کند.

میراث‌فرهنگی و گردشگری، یکی از پیشران‌های توسعه محسوب می‌شود که بیش از 900 اثر ملی و 60 اثر طبیعی به ثبت رسیده و آثاری همچون مجموعه باغ و عمارت اکبریه بیرجند، بیابان لوت و مجموعه قنوات بلده فردوس که ثبت جهانی شده‌اند، به‌عنوان داشته‌های ارزشمند استان خراسان جنوبی در حوزه میراث‌فرهنگی، گواهی بر این مدعاست.

وجود پدران علم، دانشمندان و فرهیختگان بنام، سرمایه‌های بزرگ فرهنگی استان خراسان جنوبی و کشور محسوب می‌شود که از این میراث ارزشمند نیز نباید غافل شد و باید برای معرفی آن به نسل‌های آینده همت گماشت.

اینجانب ضمن گرامیداشت ۲۸ اردیبهشت \"روز جهانی موزه و میراث‌فرهنگی\"، آغاز هفته میراث‌فرهنگی را به‌تمامی کارکنان و فعالان حوزه میراث‌فرهنگی در استان خراسان جنوبی تبریک عرض کرده، آرزومندم در حفظ، صیانت و معرفی هرچه بهتر تاریخ گذشته، آثار باستانی و میراث‌فرهنگی این مرزوبوم به مردم، بیش از پیش موفق و مؤید باشید.»

 

انتهای پیام/

کد خبر 1399022945

برچسب‌ها