تصویب لایحه در شورای شهر رشت برای ایجاد موزه در ساختمان شهرداری

لایحه ساماندهی، مرمت، احیا و حفاظت بنای ساختمان‌های تاریخی شهرداری رشت و ساختمان استانداری سابق به منظور تغییر کاربری به موزه، در شورای شهر رشت تصویب شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، این لایحه روز چهارشنبه 7 خردادماه 99 با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان و ناصر حاج‌محمدی شهردار رشت به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

با تصویب این لایحه در ساختمان شهرداری رشت (ساعت) موزه بلدیه و مردم‌شناسی، در خانه میرزاکوچک‌خان جنگلی موزه میرزا، در عمارت کلاه‌فرنگی موزه نهضت جنگل و در ساختمان استانداری سابق موزه هنرهای دستی و صنایع‌دستی ایجاد می‌شود.

مسعود حلاج‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در صحن شورا گفت: «هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای مابین اداره‌کل استان و شهرداری رشت منعقد شد.»

او افزود: «بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد تا در ساختمان شهرداری رشت، موزه بلدیه و مردم‌شناسی و در ساختمان سابق استانداری گیلان، موزه هنرهای دستی ایجاد کنیم.»

حلاج‌پور اظهار داشت: «همچنین علاقه‌مند هستیم تا در پشت ساختمان شهرداری موزه انقلاب اسلامی و موزه نهضت جنگل را در ساختمان کلاه‌فرنگی در پارک قدس رشت ایجاد کنیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399030817

برچسب‌ها