نشست مشترک فرماندار اهواز با سرپرست میراث فرهنگی این شهرستان

در نشست مشترک فرماندار شهرستان اهواز با سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز، گزارش برنامه‌های در دست اقدام و آتی این اداره ارائه شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، در این جلسه، جمال عالمی‌نیسی فرماندار اهواز ضمن بیان دیدگاه‌ها، نظرات و چشم‌اندازهای این نهاد در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اعلام  حمایت  فرمانداری، بر ضرورت برنامه‌ریزی و استفاده از قابلیت‌های شهرستان  تأکید کرد.

در ادامه تبار قریب سرپرست میراث فرهنگی اهواز نیز با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان اهواز در حوزه‌های مختلف اعم از آثار و بافت تاریخی، ظرفیت‌های مردم‌شناسی، پتانسیل‌های توسعه گردشگری، قابلیت‌های صنایع دستی و ...، ضمن ارائه اهداف و چشم اندازهای اداره، خواستار حمایت و  همکاری دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان با هدف زمینه‌سازی توسعه شهرستان اهواز در حوزه های سه‌گانه پیش‌گفته شد.

پس از این نشست، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز با همراهی کارشناسان حوزه معاونت میراث فرهنگی استان از بافت‌ها و بناهای تاریخی شهرستان بازدید کرد.

در این بازدید  وضعیت فعلی، نحوه نگهداری و چگونگی بهره‌برداری بناهای واقع در محدوده هسته مرکزی بافت تاریخی اهواز بررسی شد و باتوجه به قرارگیری بناهای ثبت ملی در این محدوده و نیز پروژه های آتی حوزه معاونت میراث فرهنگی که با هدف مرمت اضطراری، رفع خطر و اقدامات حفاظتی در دستور کار قرار دارد، از بناهایی مانند سرای فتحی،  خانه دادرس و ... بازدید شد.

طی این بازدیدها، اقدامات مدنظر تشریح و پیگیری‌های لازم در راستای آغاز به کار پروژه‌های مذکور صورت گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 139903178

برچسب‌ها