استاندار زنجان طی پیامی فرارسیدن 20 خرداد «روز جهانی صنایع دستی » را تبریک گفت

استاندار زنجان طی پیامی فرارسیدن 20 خرداد «روز جهانی صنایع دستی » را به فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه تبریک گفت.

 استاندار زنجان طی پیامی فرارسیدن 20 خرداد «روز جهانی صنایع دستی » را به فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه تبریک گفت؛

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، در پیام فتح‌الله حقیقی آمده است:

بسمه تعالی

در دنیای صنعتی و تکنیکی امروز صنایع دستی یعنی دمیدن روح لطافت به زندگی، انسان تا هست لطافت را می خواهد و صنایع دستی این نیاز مبرم انسان را برآورده می کند.

یکی از خصوصیات صنایع دستی این است که این صنعت حاصل روح ملت ها و آئین فرهنگ ملی کشورهاست که به سادگی با رجوع به آمار صنایع دستی کشورها به روحیه مردم آن کشورها می توان پی برد، بنابراین صنایع دستی تنها یک کالا برای مبادله نیست بلکه خصوصیات فرهنگی و ویژگی های اقوام از طریق صنایع دستی مبادله میشود و نوعی ارتباط را ایجاد میکند.

قرآن کریم به عنوان مهم ترین و آخرین کتاب سعادت بخش، از هنگام نزول و سپس کتابت آن به دست کاتبان، از مهم ترین دست مایه ها برای الگوگیری هنرمندان صنایع دستی در راه تعالی و نهادینه کردن هنر متعهد برای رستگاری نوع بشر بوده است، هنرمندان با این کار اطاعت و بندگی انسان را در مقابل خالق یکتا در آثارشان به نمایش گذاشته اند و کلمات الهی، برای نخستین بار به وسیله هنر در قلب انسان ها نفوذ می کند.

صنایع دستی، از دیرباز عامل ایجاد اشتغال جنبی و درآمد بیشتر در مناطق روستایی و عشایری، و همچنین برای بعضی شهرنشینان بوده است. امروزه نیز به رغم گسترش محصولات صنعتی در همه کشورها، نه تنها ارزش خود را از دست نداده است، بلکه هر روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. در کشور ما نیز صنایع دستی با اتکا به پشتوانه غنی فرهنگ ایران اسلامی، در چهار دهه اخیر، به نحو چشم گیری گسترش یافته است؛ به گونه ای که در زمینه سیاست گذاری و هدایت صنایع دستی، از ایران به عنوان یکی از کشورهای بسیار موفق در مجامع بین المللی یاد می شود.

20 خرداد روز جهانی صنایع دستی را به تمام هنرمندان و هنردوستان تبریک می گوییم و امیدواریم هر روز شاهد اعتلای هرچه بیشتر این هنرها در سرزمین‌مان و سرافرازی هنرمندان‌مان باشیم.

 

فتح‌الله حقیقی
استاندار زنجان

انتهای پیام/

کد خبر 139903192

برچسب‌ها