بازدید و تقدیر از کارگاه‌های صنایع‌دستی زنجان در آستانه روز جهانی صنایع‌دستی

مدیرکل و معاون صنایع دستی استان زنجان به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی از پنج کارگاه شهرستان زنجان که بیشترین اشتغالزایی را بعد از شیوع ویروس کرونا در شهر زنجان داشتند، بازدید و قدردانی کردند.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان، امیر ارجمند 19 خرداد گفت: «به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی از پنج کارگاه‌ ملیله‌سازی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌تراشی و مصنوعات چرمی بازدید شد. کارگاه‌های مورد بازدید جزو کارگاه‌هایی بودند که بیشترین اشتغالزایی را بعد از شیوع ویروس کرونا در شهر زنجان داشتند.»

ارجمند گفت: «در این بازدید، از نزدیک فعالیت‌های انجام‌شده و در دست اجرای کارگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و ضمن بررسی وضعیت کارگاه‌ها، برخی راهکارها به منظور حل مشکلات به آنان پیشنهاد شد و از فعالان این کارگاه‌ها تقدیر شد.»

او افزود: «صنایع‌دستی گویای اصالت و پیشینه چندین هزار ساله ایرانیان و به ویژه استان زنجان است، بنابراین نباید اجازه دهیم به فراموشی سپرده شود و باید برای معرفی آنها به مردم و جامعه جهانی تلاش کرد. این پنج هنر ملیله، چاقو، انگشتر، چاروق و مس در استان به نسبت صنایع‌دستی دیگر از قدمت بیشتری برخوردارند. در تلاش هستیم تا با ایجاد شرایط مطلوب‌تر، مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان را با تولیدات و آثار این هنرصنعت‌ها بیشتر از پیش آشنا کنیم. »  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: «یکی از راه‌های جهش تولید صنایع‌دستی در این استان توسعه و حمایت از کارگاه‌های این بخش است و برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه استانی و ملی در سال جاری از اولویت‌های استان به منظور حمایت از صنعتگران است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399032044

برچسب‌ها