سند تجاری‌سازی محصولات صنایع‌دستی استان گلستان تدوین می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: «تجاری‌سازی و بازاریابی محصولات صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی استان در نظر گرفته شده است و سند تجاری‌سازی محصولات صنایع‌دستی تا پایان خردادماه به پایان خواهد رسید.»

به‌گزارش میراثآریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری روز سه‌شنبه ۲۰ مردادماه ۹۹ در مصاحبه با صدا‌و‌سیمای مرکز استان ضمن تبریک روز جهانی صنایع‌دستی به فعالان این عرصه گفت: «با توجه به تأکید دکتر مونسان تجاری‌سازی و بازاریابی محصولات صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی استان گلستان در نظر گرفته شده است و سند تجاری‌سازی محصولات صنایع‌دستی تا پایان خردادماه به پایان خواهد رسید. در این سند تجاری چهار رشته صنایع‌دستی شاخص استان به‌عنوان پایلوت قرار گرفته است.»

او افزود: «به‌مناسبت گرامیداشت هفته صنایع‌دستی 17 برنامه در استان گلستان از 20 تا 26 خردادماه اجرا می‌شود.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: «سه مرکز تخصصی، خلاق و آموزشی صنایع‌دستی در  گرگان، بندر ترکمن و گنبدکاووس در هفته صنایع‌دستی به بهره‌برداری خواهد رسید.»

او افزود: «نشست تخصصی طراحی مدل کسب و کار بازاریابی، نشست با فعالان تجارت الکترونیکی با همکاری اداره‌کل فناوری اطلاعات، نشست صنعتگران و هنرمندان با استاندار گلستان و اجرای ورک‌شاپ دانشجویان دانشگاه مائده گرگان از دیگر برنامه‌های این هفته است.»

تجری گفت: «در سال گذشته 308 هزار دلار محصولات صنایع‌دستی گلستان به‌صورت چمدانی به خارج از کشور صادر شده است که قطعاً باتوجه به پتانسیل‌های استان، ظرفیت صادرات بیشتری هست.»

او افزود: «ایجاد مراکز تخصصی صنایع‌دستی باهدف حمایت از تولید و تولیدکنندگان  به‌منظور ارائه خدمات تخصصی در راستای تولید و ارتقای جایگاه صنایع‌دستی استان یکی از این اداره‌کل است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399032459

برچسب‌ها