برگزاری نشست تخصصی سفال با حضور هنرمندان رشته سفالگری در قزوین

هم‌زمان با هفته صنایع‌دستی و به منظور بررسی مشکلات فعالان این عرصه، نشست تخصصی سفال، با حضور معاون صنایع‌دستی، کارشناسان و جمعی از هنرمندان رشته سفالگری قزوین در کارگاه امید شهردوست هنرمند پیشکسوت این رشته برگزار شد.

به‌گزارش میراثآریا به‌نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین، در این نشست که روز چهارشنبه 21 خرداد 1399 برگزار شد،موضوعات مختلفی چون مشکلات اقتصادی تولیدکنندگان صنایع‌دستی در ایام شیوع بیماری کرونا و راهکارهای رونق دوباره این صنعت در دوره پساکرونا، چگونگی تهیه مواد اولیه، بازاریابی بهتر برای محصولات، داشتن خلاقیت در تولید و وجه تمایز آثار با محصولات مشابه، افزایش حجم تولید، لزوم بسته‌بندی محصولات تولیدی و... مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه از بخش‌های مختلف کارگاه سفالگری امید شهردوست شامل آماده‌سازی بدنه و قطعات مختلف شامل ظروف، کاشی یا احجام تزئینی، بخش لعاب و پتینه، کوره پخت و احیا، بخش بسته‌بندی محصول و آماده‌سازی برای فروش و گالری محصولات آماده، بازدید شد.

در این برنامه مقرر شد برای بهره‌وری بیشتر و استفاده هنرمندان از تجربیات پیشکسوتان این حوزه و تحقق اهداف سال جهش تولید، این جلسات به صورت منظم و با حضور تعداد بیشتری از سفالگران قزوین ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1399032462

برچسب‌ها