توسعه گردشگری می تواند به رونق اقتصادی کرمانشاه کمک کند / ضرورت توجه به صنعتگر ان و فعالین گردشگری آسیب دیده از کرون

 حاج آقا علما نماینده ولی فقیه کرمانشاه در دیدار با مدیرکل میراٍث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی  و معاونین اداره کل گفت:توسعه گردشگری می تواند به رونق اقتصادی استان کرمانشاه کمک کند.

به گزارش میراث آریا وبه نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، حضرت آیت اله علماء روز یک شنبه ۲۵ خرداد ماه در دیدار با مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بیان داشت: اگر بتوانید گردشگرها را به کرمانشاه بیاورید به رونق اقتصاد استان کمک می کند.
او تصریح کرد: جاذبه های گردشگری کرمانشاه باید به گونه ای ساماندهی شوند که توان جذب گردشگرها را داشته باشند.
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه ساماندهی و خلق جذابیت در مناطق گردشگری گردشگران را خود به خود جذب این مناطق خواهد نمود، با اشاره به مجموعه غار قوری قلعه، اظهار داشت: این مجموعه یک سرمایه بسیار بزرگ برای استان است که باید ساماندهی شود.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: ما استان ثروتمندی هستیم اما متاسفانه الان با مشکلاتی مواجه هستیم، اگر گردشگری به ویژه رونق پیدا کند درآمد بسیار مناسبی به استان خواهد آورد.

آیت اله علماء همچنین به تاثیر کرونا بر اقتصادکرمانشاه اشاره کرد و گفت: طبیعتا صنعتگران و صاحبان مشاغل گردشگری نیز به این علت با زیان هایی مواجه شده اند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه جوانان خلاق و پرتلاش می توانند موجب تحول آفرینی و ایجاد حرکت های بزرگ اقتصادی برای استان شوند، اظهار داشت: برای مثال در روستای زردویی پاوه با یک جوان خلاق با فعالیت های خود توانسته است اقدامات بسیار مهمی را شکل دهد و ما اگر از این جوان ها حمایت کنیم خیلی از کارها را می توان انجام داد.

حضرت آیت الله علماء در خاتمه ضمن تقدیر از زحمات و عملکرد مجموعه اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی  برای پرسنل این اداره کل آرزوی موفقیت روز افزون در پیشبرد اهداف توسعه استان کرد.

در این دیدار که به مناسبت هفته صنایع دستی برگزار شد، مدیرکل، معاونین، رئیس حراست و مشاور رسانه ای اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه و رئیس شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1399032511

برچسب‌ها