برگزاری نشست هم اندیشی هنرمندان خانه صنایع دستی قاین

به مناسبت هفته صنایع دستی هنرمندان خانه صنایع دستی شهرستان قاین نشست هم اندیشی در راستای رفع مشکلات و دغدغه های صنفی خود برگزار کردند.

 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی،حسین عباس زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قاین  ضمن اعلام این مطلب افزود: «در هفته صنایع دستی، هنرمندان حاضر در خانه صنایع دستی قاین در نشستی، ضمن گرامیداشت این مناسبت، به تبادل نظر و هم اندیشی پرداختند.او افزود یکی از خصوصیات صنایع دستی این است که حاصل و انعکاسی از روح ملت ها، پیشینه، آئین و فرهنگ ملی و دینی است. چنان که ادعا می شود: با رجوع به تعداد و انواع صنایع دستی کشورها، به روحیه مردم آن جامعه می توان پی برد. عباس زاده گفت : صنایع دستی صرفا یک کالای دست ساز برای مبادله، کسب درآمد یا اشتغال نیست، بلکه خصوصیات فرهنگی و ویژگی های اقوام از طریق آن مبادله می شود و نوعی ارتباط را ایجاد می کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی قاین در این نشست صمیمی، بر بالابردن کیفیت تولیدات شهرستان، اشتغال زایی و هم شرکت فعال در مراسم نشان ملی مرغوبیت کالا تاکید کرد و تحقق این موارد را از جمله مهم ترین اهداف پیش رو در سال جاری دانست.

هنرمندان خانه صنایع دستی قاین نیز ضمن تبریک هفته صنایع دستی، از مهم ترین  مسائل و دغدغه های خود گفتند که یکی از مهم ترین آن می توان به تدبیری جهت راه اندازی بازارچه دائمی سوغات و صنایع دستی در شهر قاین را راهکاری مهم جهت تسهیل و فروش مناسب تر تولیدات است، نام برد.

انتهای پیام/

کد خبر 1399032533

برچسب‌ها