برگزاری وبینار سازمان جهانی گردشگری با موضوع بازیابی گردشگری

وبینار بین‌المللی آسیا‌اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری با موضوع کمک‌های فنی برای بازیابی صنعت گردشگری جهان، با مشارکت معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز چهارشنبه 21 خرداد 99 برگزار شد.

بهگزارش میراثآریا به‌نقل از روابط‌عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تداوم بحران کووید 19 باعث شده تا همه کشورها مجموعه اقداماتی را برای مقابله با اثرات منفی آن در اقتصاد خود پیش بگیرند. در این راستا سازمان جهانی گردشگری نیز با ارائه اطلاعات درخصوص ابعاد این بحران اقدام به تشکیل کمیته مبارزه با بحران کرده است.

این کمیته نیز با تشکیل وبینار و ارائه «بسته کمک‌های فنی بازیابی گردشگری برای مقابله با اثرات بیماری کووید 19» برای کاهش اثرات منفی این بیماری در بخش سفر و گردشگری سعی در کمک به کشورهای عضو در مسیر احیای صنعت گردشگری خود دارد.

بر این اساس، سازمان جهانی گردشگری از نهادهای دولتی مرتبط گردشگری در کشورهای عضو درخواست کرده است که به دنبال اهدافی از جمله «ارائه توصیه‌های استراتژیک برای تحریک بهبود اقتصادی از طریق گردشگری و پشتیبانی از کسب‌و‌کارهای متوسط و کوچک گردشگری(MSMEs)»، «توسعه استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی هدفمند براساس ویژگی‌های منحصربه فرد هر کشور عضو و مقصد» و نیز «تقویت ظرفیت بخش خصوصی برای اتخاذ و تطبیق پروتکل‌های بهداشتی، ایمنی و امنیتی برای ارائه خدمات گردشگری هم برای گردشگران و هم برای کارکنان در دوره جدید پس از کرونا» باشند.

طبق اهداف اعلام شده، بسته کمک‌های فنی سازمان جهانی گردشگری شامل بازیابی اقتصادی، بازاریابی و ترویج و نیز تقویت ساختارهای مرتبط با گردشگری و ایجاد قابلیت بازگشت است.

بر این اساس وبینار منطقه آسیا و اقیانوسیه در راستای اهداف تعیین شده سازمان جهانی گردشگری با هدف ارائه کمک به کشورهای عضو برای انتخاب شیوه سرمایه‌گذاری بر روی این بسته و تقویت قدرت مقابله آن‌ها با اثرات منفی این بحران برگزار شده و منابع مالی قابل استفاده که توسط سازمان‌های بین‌المللی ارائه می‌شود در این وبینار مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 به همین منظور هدف اصلی این وبینار اطلاع‌رسانی به تصمیم‌سازان بخش گردشگری کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه تعیین شده است.

در این نشست اقدامات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای مقابله با بحران کووید 19 از سوی معاونت گردشگری در چند گام تشریح شد.

گام اول شامل برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات ضروری در راستای مقابله با بحران، گام دوم ارائه بسته‌ای برای حمایت دست‌اندرکاران و کسب‌وکارهای وابسته به گردشگری، گام سوم نیز اعلام دستورالعمل‌ها و موارد ابلاغی به اماکن و مراکز گردشگری، گام چهارم ابلاغ دستورالعمل برای بازگشایی اماکن اقامتی و ارائه‌کنندگان خدمات، گام پنجم تهیه، تدوین و ابلاغ پروتکل سفر هوشمند و گام ششم نیز انجام اقدامات اجرایی و تبلیغاتی به منظور تحریک تقاضا در پساکرونا است.

همچنین طبق تأیید سازمان جهانی گردشگری در وبینار برگزارشده، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده به کشورهای توسعه نیافته‌ای که صنعت گردشگری آن‌ها، سهم بالای ۲۰ درصد در درآمد ناخالص داخلی GDP دارد، کمک خواهد کرد و بانک جهانی هم به پروژه‌هایی که سودآور خواهند بود کمک مالی پرداخت می‌کند. کمک‌های یادشده برای پروژه‌های روستایی، زیرساخت‌های روستایی، اکوتوریسم و سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری اعطا می‌شود.

در حاشیه این وبینار موضوع برگزاری نشست‌های مشترک میان وزرای گردشگری و اقتصاد نیز مطرح شد تا دستیابی به راه‌حل‌هایی مربوط به حل بحران ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ از سوی وزرای اقتصاد برای حوزه گردشگری محقق شود.

سخنرانان این گردهمایی بین‌المللی مجازی شامل هری هوانگ رئیس شورای منطقه آسیا و اقیانوسیه UNWTO، سومان بیلا مدیر همکاری‌های فنی و پروژه جاده ابریشم UNWTO، مارسل لیتزر مدیر برنامه همکاری‌های فنی و پروژه جاده ابریشم UNWTO، زوریتسا یوروسویچ مدیر بخش همکاری‌ها و مشارکت سازمان جهانی جهانگردی، احمد ایویدا نماینده بانک جهانی و هماهنگ‌کننده بین‌المللی گردشگری پایدار و میراث فرهنگی در سطح بین‌المللی و نیز ژو شانگ هونگ مدیر اجرایی دفتر مرکزی سازمان جهانی گردشگری در مادرید بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1399032553

برچسب‌ها