اولین اقامتگاه سنتی در کاشمر مجوز فعالیت دریافت کرد

مدیر میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر گفت: «موافقت اصولی نخستین اقامتگاه سنتی در شهر کاشمر توسط اداره‌کل استان صادر شد.»

بهگزارش میراثآریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی، رضا یوسفی امروز دوشنبه 26 خرداد ماه 1399 با اعلام این خبر افزود: «کمبود فضای اقامتی استاندارد از جمله مشکلات زیرساختی کاشمر است و با توجه به اینکه این شهر دارای بافت تاریخی و قدیمی است، می‌توان از این فضا به‌عنوان مراکز اقامتی استفاده کرد.»

او گفت: «با پیگیری بخش خصوصی یک خانه قدیمی با هدف راه‌اندازی اقامتگاه سنتی خریداری و اقدامات اولیه آن در خصوص صدور مجوز انجام شده است. این خانه قدیمی به وسعت تقریبی هزار متر با معماری دوران پهلوی اول بوده و فضاهای مطبخ، حیاط، اتاق‌های مهمان‌خانه، تنور و ... را در خود جای داده است.»

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کاشمر تصریح کرد: «امیدواریم نگاه به سمت خانه‌های قدیمی و تاریخی مانند شهرهای یزد و کاشان بهتر شود و از پتانسیل بالای شهر کاشمر در حوزه گردشگری اسفاده شود.»

او گفت: «هم اکنون هشت اقامتگاه بوم‌گردی در حوزه شهرستان‌های کاشمر و کوهسرخ پروانه فعالیت دارند. همچنین موافقت اولیه سه اقامتگاه بوم‌گردی نیز صادر شده است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399032616

برچسب‌ها