دفتر عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات آماده شنیدن نظرات همکاران است

مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات گفت: «به‌همکاران در معاونت‌ها و بخش‌های مختلف اعلام می‌کنم، دفتر بازرسی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آماده شنیدن نظرات آن‌هاست.»

مجید باقر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا گفت: «پس از کاهش شیوع ویروس کرونا، بنا به دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بازرسی‌ها از استان ها در دستور کار قرار گرفت.»

او افزود: « نخستین بازرسی‌ها از مشهد شروع شد و با یکایک مدیران در خصوص مشکلات آنها گفت‌وگو شد، همچنین بازدیدی از مجموعه طوس داشتیم.»

باقر کاظمی تصریح کرد: «یکی از دغدغه‌های مدیرکل استان خراسان رضوی در خصوص واگذاری برخی آثار ثبت‌شده به دستگاه‌های شخصی و حقوقی بود تا استفاده بهینه در حوزه سرمایه‌گذاری انجام شود، خوشبختانه این مشکل رفع و 21 خانه تاریخی در اختیار بخش خصوصی برای مرمت و ادامه فعالیت‌ها قرار گرفت.»

مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: «در سفر به خراسان رضوی در خصوص نیروهای طرحی مسائل مختلفی مطرح شد، با توجه به اینکه این نیروها متخصص هستند، پیشنهادها و گزارش‌هایی در قالب گردش کار مشخص با هماهنگی معاون توسعه مدیریت به به وزیر ارائه خواهد شد تا مشکلات نیروهای طرحی تمام وزارتخانه رفع شود.»

او تصریح کرد: «موضوع بعدی که در استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت، حوزه حرایم بود. در خیابان امام رضا(ع) ساختمان‌های زیادی مانند مراکز اقامتی و هتل‌ها بنا شده که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، آنها مشکلاتی دارند و وزارتخانه در حوزه گردشگری وظیفه دارد تا به بررسی آنها بپردازد، البته باید در حوزه حریم قوانین رعایت شود و براساس مقررات فعالیت کنند.»

باقر کاظمی اظهار کرد: «موضوع حرایم باید در جلسات تخصصی معاونت میراث‌فرهنگی و مجموعه‌های مرتبط مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا به یک جمع‌بندی برسیم و اقدام عاجل در این حوزه انجام دهیم.»

باقرکاظمی ضمن قدردانی از مدیرکل استان گلستان و مجموعه او در خصوص بررسی عملکرد در این استان، تصریح کرد: «در حوزه عملکرد بعد از بررسی مشهد به استان گلستان رفتیم، اتفاقات خوبی در این استان رقم خورد و موضوع عملکرد برای شهرهای مختلف آن به شکل پایلوت مورد بررسی قرار گرفت، البته این موضوع را می‌توانیم به استان‌های مختلف تسری دهیم. بعد از استان گلستان از مازندران بازدید کردیم و مشکلات آن‌ها در حوزه‌های مختلف نیز مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.»

مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات در خصوص اولویت‌های کاری این دفتر گفت: «اولویت‌های اول ما سفر به استان‌هایی بوده که بیشترین گزارش‌ها را از آنها دریافت کردیم.»

او افزود: «اعتقاد داریم باید به طرف بررسی مشکلات برویم، بازرسی باید در محل حضور پیدا کند و با تک تک افراد صحبت کند و مشکلات آن‌ها را احصا کند و با آن‌ها ارتباط داشته باشد. سعی می‌کنیم از رفتار یک طرفه به دو طرفه برسیم. روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی وزارتخانه و میراث‌آریا هم می‌توانند اقداماتی که در بازرسی انجام شده، انعکاس دهند.»

باقرکاظمی تصریح کرد: «امیدواریم خدا به ما کمک کند تا بتوانیم در این مسیر مشکلات را احصا و به درجه‌ای از اعتدال برسیم. با دستگاه‌های نظارتی و حوزه بازرسی کل کشور ارتباطات خوبی داریم و کارهای مشترکی انجام می‌دهیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399032654

برچسب‌ها