انتشار فراخوان عمومی انتخاب سرمایه‌گذار برای واگذاری 28 باب خانه تاریخی شیراز

آگهی فراخوان عمومی شناسایی و انتخاب سرمایه‌گذار به منظور واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌ها سرمایه به بخش غیردولتی (28 باب خانه تاریخی شیراز) توسط کارگروه ماده 27 وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منتشر شد.

به گزارش میراث آریا، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نظر دارد در اجرای ماده 27 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، عملیات، ساخت، مرمت، احیا و حق بهره‌برداری پروژه‌های مجموعه بصیری‌ها شامل 28 باب خانه واقع در بافت تاریخی شهر شیراز که بهره‌برداری از آن در قالب یک بسته سرمایه‌گذاری با شرایط مندرج در اسناد فراخوان به اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد صلاحیت واگذار کند.

متقاضیان شرکت در این فراخوان باید اسناد فراخوان را از تاریخ چاپ آگهی حداکثر تا روز سه‌شنبه 17 تیر 99 از اداره کل پشتیبانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واقع در تهران، خیابان آزادی، تقاطع یادگار امام (ره) به شماره تلفن 61063440- 61063828 یا اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس واقع در استان فارس، شهر شیراز، بلوار مدرس، روبروی خیابان فضیلت به شماره تلفن 3727401-071 دریافت و پس از تکمیل در چارچوب ضوابط حداکثر تا پایان وقت اداری ساعت 16 روز سه‌شنبه 31 تیر 99 به دبیرخانه مرکزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تحویل دهند و رسید دریافت کنند.

براساس بند 2 مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 6 مرداد 97 درآمدهای ناشی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعاونی در قراردادهای واگذاری تا 10 سال از زمان واگذاری یا بهره‌برداری، از معافیت مالیاتی موضوع تبصره 19 قانون بودجه سال 97 برخوردار خواهد شد.»

مراحل فرآیند واگذاری پروژه طی 2 مرحله به شرح ذیل اجرا می‌شود:

1- ارزیابی صلاحیت سرمایه گذاران شامل بررسی صلاحیت و اهلیت مالی، فنی و عمومی سرمایه‌گذاران (مجموعه اسناد و مدارک محتوای پاکت ارزیابی صلاحیت) خواهد بود که پس از ارزیابی مستندات ارائه شده، اشخاص واجد صلاحیت که حد نصاب امتیاز لازم (60 امتیاز) را کسب کرده اند به عنوان فهرست کوتاه انتخاب می‌شوند.

2- مرحله دوم ارزیابی طرح تجاری پروژه است که پس از تعیین فهرست کوتاه در مرحله اول از افرادی که در مرحله ارزیابی صلاحیت امتیاز لازم را کسب کرده‌اند دعوت به عمل آمده تا نسبت به ارائه تضامین شرکت در فرآیند واگذاری و ارائه طرح تجاری پروژه برای بررسی نهایی اقدام کنند.

3-در چارچوب اجرای تبصره 19 قانون سال 99 حداکثر تا سقف 250/000 میلیون ریال به میزان حداکثر 30 درصد هزینه ساخت به عنوان کمک دولت در قالب اسناد خزانه اسلامی با سررسید دو ساله به سرمایه‌گذار اعطا می‌شود.

فایل اسناد فراخوان از تاریخ انتشار آگهی در وب‌سایت رسمی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نشانی اینترنتی www.mcth.ir  قابل دسترسی و دریافت است.

انتهای پیام/

کد خبر 1399041021

برچسب‌ها