انتصاب سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی شهر بلقیس اسفراین

طی حکمی از سوی معاون میراث‌فرهنگی کشور، حسین رحمانی به‌عنوان سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی شهر تاریخی بلقیس اسفراین منصوب شد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، در بخشی از حکم ابلاغی محمدحسن طالبیان خطاب به سرپرست جدید پایگاه میراث‌فرهنگی شهر بلقیس آمده است:

«با عنایت به تعهد و تجربه جناب‌عالی و با توجه به حساسیت این جایگاه و ظرفیت‌های موجود لازم است با برنامه‌ریزی منسجم ضمن هماهنگی با دفتر امور پایگاه‌ها و تعامل با مدیریت استان و ستادی نسبت به انجام امور محول اقدام نمایید.»

رحمانی دارای مدرک کارشناسی ارشد باستان‌شناسی از دانشگاه تهران بوده و مسئولیت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های مانه‌و‌سملقان و شیروان را در سوابق کاری خود دارد.

شهر تاریخی بلقیس که در واقع اسفراین کهن محسوب می‌شود قدمتی حدود چهار هزار سال دارد، در این منطقه در طول قرن‌ها همواره مردمی زیسته و تمدن آفریده‌اند. مهم‌ترین اثر باقی‌مانده در شهر تاریخی بلقیس که در حال حاضر در سه کیلومتری جنوب غربی اسفراین فعلی واقع‌شده، ارگی 1200 ساله است که به آن نارین قلعه نیز می‌گویند.

انتهای پیام/

کد خبر 1399041930

برچسب‌ها